آیا ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند در مجلس ایران نماینده داشته باشند؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
اشتراک
قالیباف: همواره به دنبال موضوعات مرتبط با ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با بیان اینکه وقتی توقع داریم در هر شرایطی ایرانیان مقیم خارج از کشور تبادل اقتصادی داشته باشند، لازمه آن این است که نماینده آنها در مجلس حضور داشته باشد و موضوعات مربوط به آن‌ها را دنبال و حل کند.
وی در ادامه افزود:"همواره به دنبال موضوعات مرتبط با ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده‌ایم و این موضوع را در جلسه با سفرای جمهوری اسلامی ایران نیز مطرح کرده‌ایم.‌ از سال اول شروع مجلس یازدهم همواره به دنبال موضوعات مرتبط با ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده‌ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که ایرانی خوب و بد نداریم، نباید آنها را تقسیم بندی کنیم چرا که این کار منصفانه نیست. البته آنهایی که برای براندازی جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند را در این مجموعه قرار نمی‌دهیم.
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
امیرعبداللهیان از راه‌اندازی مرکز ٢۴ ساعته پاسخگویی به تلفن ایرانیان خارج از کشور خبر داد
وی با بیان اینکه هم اکنون ۵ نماینده از اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی حضور دارند گفت: چرا نباید مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی برای ایرانیان خارج از کشور، فرصتی فراهم شود که نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی داشته باشند به گونه‌ای که مثلاً ایرانیان مقیم در آفریقای جنوبی یا سایر مناطق در یک کار ستادی، انتخابات برگزار کرده و نمایندگانی برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند تا مسائل مرتبط با آنها را دنبال کنند.
وی عنوان کرد: وقتی توقع داریم در هر شرایطی ایرانیان مقیم خارج از کشور تبادل اقتصادی داشته باشند، لازمه آن این است که نماینده آنها در مجلس نیز حضور داشته باشد و موضوعات مربوط به آن‌ها را دنبال و حل کند.
وی با بیان اینکه فارغ از موضوع تحریم‌ها، فرهنگ تجارت در کشور به گونه‌ای است که صادرکننده بزرگ در بخش خصوصی نداریم و عمده صادر کننده‌های بزرگ در حوزه‌های پتروشیمی و فولاد به نوعی دولت زده هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала