موشک قاره پیمای "سارمات" روسیه معجزه مهندسی لقب گرفت

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر موشک قاره پیمای "سارمات" روسیه معجزه مهندسی لقب گرفت
موشک قاره پیمای سارمات روسیه معجزه مهندسی لقب گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2023
اشتراک
موشک بالستیک قاره پیمای "سارمات" روسیه برتر از تمامی نمونه های مشابه موجود در جهان بوده و کار بر روی آن امکان ایجاد راستای جدیدی از تسلیحات موشکی را فراهم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک این مطلب را در مرکز موشکی دولتی روسیه به نام ویکتور ماکییف اعلام کردند.
خاطرنشان شد بی جهت نیست که این موشک 200 تنی هم معجزه مهندسی و هم تاج صنعت موشک سازی لقب گرفت. این کار در واقع راستای جدیدی در تسلیحات موشکی ایجاد کرده که از نظر خصوصیات به طور قابل توجهی نسبت به سیستم های موشکی دهه 70-90 میلادی برتری دارد.
موشک بالستیک قاره پیمای سنگین سارمات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
داده نمایی
موشک بالستیک قاره پیمای سنگین "سارمات" + داده نمایی
ولادیمیر دگتیار، رئیس مرکز موشکی دولتی روسیه به نام ویکتور ماکیف به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تولد خود افزود که شرکتی که او ریاست آن را برعهده دارد در حال حرکت رو به جلو و تعیین اهداف جدید به منظور پاسخگویی مناسب به پیچیده ترین چالش ها در چارچوب رقابت جهانی تکنولوژیک، حوزه دفاع و امنیتبه منظور ارائه یک سپر موشکی قابل اعتماد به روسیه است.
پیش از این، یوری بوریسوف، مدیر کل شرکت فضایی دولتی روس کاسموس اعلام کرد که سامانه موشکی راهبردی سارمات فعال شده است.
موشک بالستیک قاره پیمای "سارمات" روسیه، دارای سوخت مایع و مجهز به کلاهک جنگی 10 تنی است و می تواند حدود 16 هزار کیلومتر را طی کند. طول آن 36 متر و قطر آن 3 متر است. این موشک در زیر زمین مستقر هستند. سر جنگی این موشک می تواند حامل چندین کلاهک هسته ای با بازده کلی چند مگاتن تی ان تی باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала