آفریقای مرکزی از روسیه درخواست تامین امنیتی کرد

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار سران کشور روسیه و جمهوری آفریقای مرکزی
دیدار سران کشور روسیه و جمهوری آفریقای مرکزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
سفیر روسیه در آفرقای مرکزی: جمهوری آفریقای مرکزی از روسیه خواست تا در حین رفراندوم به تامین امنیت کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر بیکانتوف سفیر روسیه در آفریقای مرکزی به اسپوتنیک گفت که این کشور در دوره همه پرسی قانون اساسی با درخواست کمک به امنیت به مسکو مراجعه کرد، اما بحث در مورد تعداد مربیان نظامی روسیه صورت نگرفت.
در طول دوره همه پرسی قانون اساسی، درخواستی برای کمک به امنیت وجود داشت، زیرا سازمان ملل از ماموریت تثبیت یکپارچه چند رشته ای درآفرقای مرکزی امتناع کرد. اما تعداد مربیان مورد بحث قرار نگرفت و این به صلاحدید روسیه بود.
به گفته سفیر، خود رفراندوم "عالی و بدون حوادث جدی بود.
وی در مورد تعداد مربیان روسی خاطرنشان کرد که "هیچ اطلاعاتی در سفارت وجود ندارد که تعداد آنها از 1890 نفر افزایش یافته باشد.
دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و فاوستین آرچنج توادرا، رییس جمهور آفریقای مرکزی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
پوتین قول حمایت آفریقای مرکزی در تقویت توان دفاعی خود را داد
در ماه ژوئیه، بیکانتوف به اسپوتنیک گفت که جمهوری آفریقای مرکزی علاقه مند به افزایش حضور مربیان نظامی روسی در این کشور است، تعداد آنها بدون تغییر است، 1890 نفرو اخیراً یک جا بجایی بین مربیان وجود دارشته است.
دادگاه قانون اساسی جمهوری آفریقای مرکزی پیشتر نتایج همه پرسی را تایید کرده بود که در آن بیش از 95 درصد شرکت کنندگان به پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور رای مثبت دادند. میزان مشارکت 57.23 درصد بود. در پایان ماه می، رئیس جمهورآفریقای مرکزی از برگزاری همه پرسی در کشور در مورد تصویب قانون اساسی جدید خبر داد و به رئیس فعلی این فرصت را داد تا برای سومین دوره نامزد شود. به دنبال آن راهپیمایی های دسته جمعی در حمایت از تغییر قانون اساسی در کشور برگزار شد. قانون اساسی جدید دوره ریاست جمهوری را از پنج سال به هفت سال افزایش می دهد و محدودیت دوره را حذف می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала