اقتصاددان عرب: شمارش معکوس برای پایان هژمونی دلار آغاز شده است

© iStock.com / Vera AksionavaГорящая купюра доллара
Горящая купюра доллара - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
اشتراک
نور نادا، اقتصاددان، استاد دانشگاه علوم مالی وابسته به دولت فدراسیون روسیه، در مصاحبه با اسپوتنیک عربی، سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دیگر رهبران بریکس در اجلاس جاری در آفریقای جنوبی را ارزیابی کرد:
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "کشورهای بریکس یک مزیت اقتصادی دارند که در تنوع و پتانسیل بالای همگرایی آنها نهفته است. این کشورها آموخته اند که بدون دلار - حداقل تا حدی - با فشار تحریم ها کنار بیایند. منظور دلار زدایی است که ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه از آن به عنوان یک واقعیت عینی سخن گفته است. پوتین در سخنرانی خود در اجلاس سران گفت شمارش معکوس برای پایان هژمونی دلار آغاز شده است. گام بعدی صدور ایجاد ارز ویژه بریکس خواهد بود و این مهمترین چیز در ساختن یک سیستم جدید اقتصادی جهانی خواهد بود که یکپارچه و همگرا و بطور همزمان متنوع باشد.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
پوتین کشورهای بریکس را به انجام تسویه حساب ها به پول های ملی و گسترش همکاری های بانکی فرا خواند
در عین حال، رئیس جمهور پوتین یک دید کلی از تمام چالش ها و فرصت هایی که در سیستم جدید اقتصادی جهانی وجود دارد ارائه کرد. در مورد معامله غلات، او پنج شرط خاص را نام برد که روسیه مطرح کرده است. آنها را می توان کاملاً منصفانه دانست . غرب چگونه می‌تواند از روسیه درخواست صادرات غلات کند، اگر بانک‌های روسیه را از سوئیفت جدا کرده و عموماً از پذیرش کشتی‌های روسی خودداری می‌کند و محمولات آنها را بیمه نمی‌کند؟ این غیر منطقی است. و بنابراین، روسیه به فقیرترین کشورها قول داد که گندم را برای آنها بدون هیچگونه "معامله غلات" تامین کنند - و غرب به این نیاز ندارد.
اگر از روندهای کلی اجلاس صحبت کنیم، هر یک از رهبران درباره تعمیق همگرایی و روابط تجاری و اقتصادی صحبت کردند. حجم مبادلات تجاری روسیه و کشورهای بریکس از 230 میلیارد دلار گذشت. کشورهای بریکس حدود 33 درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند که بیشتر از کشورهای G7 است. آمارها نشان می دهد که گروه بریکس در حال حاضر به پیشتاز جهانی تبدیل شده است - و موقعیت خود را در آینده قابل پیش بینی تنها تقویت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала