آیا تغییر اقتصاد جهانی ممکن است؟

© Sputnik بریکس
 بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
اشتراک
کشورهای بریکس می توانند به طور جمعی پویایی جهانی را شکل دهند.
به گزارش اسپوتنیک، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در آستانه اجلاس سران بریکس در سخنرانی خود خطاب به ملت گفت که کشورهای بریکس می توانند به طور جمعی پویایی جهانی را شکل دهند و با همکاری یکدیگر می توانند به تغییرات قابل توجهی در اقتصاد جهانی و روابط بین المللی دست یابند.
وی همچنین معتقد است که ارزش کشورهای بریکس که بیش از 40 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده اند، فراتر از اندازه آن است و این سازمان به دلیل قدرت اقتصادی، پتانسیل بازار، نفوذ سیاسی و همکاری با هدف توسعه، نقش مهمی در جهان ایفا می کند.
علاوه بر این، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد که اعضای مجمع همه با هم "از صدای جمعی خود برای فراخوانی در ساخت جهانی عادلانه تر، متعادل تر و قابل مدیریت تر استفاده کردند".
شایان ذکر است که نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی پیشتر اعلام کرد، رهبران 23 کشور رسما تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده اند. الجزایر، آرژانتین، بنگلادش، بحرین، بلاروس، بولیوی، کوبا، مصر، اتیوپی، هندوراس، اندونزی، ایران، قزاقستان، کویت، مراکش، نیجریه، فلسطین، عربستان سعودی، سنگال، تایلند، امارات متحده عربی، ونزوئلا و ویتنام از جمله این کشورها هستند.
اجلاس سران روسیه و آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2023
گزارش و تحلیل
روسیه برای ایجاد منطقه تجاری آزاد در آفریقا برنامه ریزی می کند
در سال 2022، بریکس اعلام کرد که تعداد کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا این سازمان فراگیرتر شود. حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی ابراز کرده اند.
همانطور که مزووکیله ماکتوکا سفیر آفریقای جنوبی در مسکو گفت، همه اعضای بریکس از گسترش آن استقبال می کنند، اما لازم است که نحوه پذیرش اعضای جدید مشخص و این موضوع باید به طور جمعی تصمیم گیری شود. امروز بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند. در ابتدای سال جاری ریاست این سازمان از چین به آفریقای جنوبی منتقل شد و تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت و سپس به کشور بعدی منتقل می شود.
در ماه ژوئیه، دفتر رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد که رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در اجلاس بریکس که به صورت حضوری در 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، نمایندگی روسیه در این نشست را عهده دار خواهد بود. ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت در قالب ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала