ووچیچ: غرب نمی تواند روسیه را در میدان نبرد در اوکراین شکست دهد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiرییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد
رییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور صربستان گفت: غرب تلاش خواهد کرد در جبهه سیاسی مشترک علیه روسیه "چالش هایی" ایجاد کند، زیرا بدیهی است که نمی تواند این کشور را در میدان نبرد در اوکراین شکست دهد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ روز جمعه در پخش رادیو و تلویزیون صربستان گفت که انتظار دارد در اواخر ماه اوت و سپتامبر فشارهای سیاست خارجی بر صربستان برای اعمال تحریم ها علیه روسیه و تلاش برای انزوای بلگراد در عرصه بین المللی تشدید شود.
وی اضافه کرد:" شرایط اوکراین به گونه ای است که در حال حاضر در میدان نبرد نمی توان روسیه را به راحتی شکست داد و من نمی خواهم بگویم روسیه می تواند پیروز شود، زیرا فکر نمی کنم بتواند. اما این نیز واضح است، زیرا بسیاری انتظار داشتند که اوکراین با سلاح های مدرن غربی به راحتی پیروز شود".
به گفته وی، وضعیت منطقه درگیری برای همه در غرب نیز روشن شده است.
ووچیچ ادامه داد:" بنابراین، اکنون برای غرب مهم است که جبهه مشترک علیه روسیه را تقویت کند و همه روزنه ها را بپوشاند، بنابراین فشار بر صربستان تا حد امکان بیشتر خواهد بود. و برای آنها اهمیتی ندارد که حجم تجارت بیشتر با روسیه نسبت به صربستان دارند، و اینکه آنها بسیار بیشتر از صربستان با روسیه همکاری می کنند، و به دروغ گفتند که ما در آنجا سلاح تهیه می کنیم".
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала