توافق درباره فعالیت وابستگان نظامی ایران و عربستان در مسکو

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر توافق درباره فعالیت وابستگان نظامی ایران و عربستان در مسکو
توافق درباره فعالیت وابستگان نظامی ایران و عربستان در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
اشتراک
مقامات نظامی ایران و عربستان سعودی برای اولین بار پس از بهبود مناسبات دوجانبه در مسکو دیدار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در مسکو برای شرکت در رویدادهای بین المللی نظامی – امنیتی حضور دارد، ملاقات هایی با دیگر مقام های نظامی شرکت کننده در کنفرانس امنیت بین الملل و نمایشگاه آرمیا ۲۰۲۳ داشت.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در حاشیه این اجلاس با طلال عبدالله العطیبی جانشین وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و گفت و گو کرد.
به گفته وابسته نظامی سفارت ایران در روسیه، این نخستین ملاقات رسمی بین مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ، پی از بهبود مناسبات دوجانبه بود.
مقامات نظامی ایران و عربستان در این دیدار با تاکید بر نقش نیروهای مسلح در این روند، تداوم گفتگوها و دستیابی به طرح و نقشه راه مناسب در این حوزه را ضروری دانستند.
در این دیدار، مقرر شد وابستگان نظامی دو کشور در اسرع وقت مبادله و در محل ماموریت مستقر شوند.
سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2023
گزارش و تحلیل
نکات مهم یازدهمین کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو
کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو یک مجمع سالانه است که نمایندگان سازمان های دفاعی و بین‌المللی و کارشناسان غیردولتی را برای یافتن پاسخ‌هایی درخصوص مسائل کلیدی امنیت جهانی گرد هم می‌آورد. یازدهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۳ همزمان با همایش نظامی-فناوری ارمیا-۲۰۲۳ برگزار می شود. شرکت کنندگان در خصوص تقویت تعامل سازنده در مسائل روز تبادل نظر می کنند، مشکلات ثبات جهانی و منطقه ای و نیز جنبه های مختلف امنیت در آسیا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
همایش بین المللی نظامی-فناوری "ارمیا-۲۰۲۳" در پارک پاتریوت در کوبینکا نزدیک مسکو از ۱۴ تا ۲۰ اوت تحت نظارت وزارت دفاع روسیه برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала