نمایش تجهیزات ضبط شده ناتو در همایش" آرمیا-2023" روسیه

© AP Photo / Joerg Saebachتانک لئوپارد
تانک لئوپارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2023
اشتراک
در این نمایشگاه چند نمونه از خودروهای زرهی غربی از جمله خودروهای جنگی پیاده نظام به نمایش گذاشته خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه به اسپوتنیک اطلاع داد که سازمان دهندگان همایش نظامی – فنی "آرمیا-2023" تجهیزات غربی ضبط شده را در مجمع بین المللی نظامی-فنی ارتش-2023 به نمایش خواهند گذاشت و به عنوان بخشی از این مجمع، قرار است تجهیزات ناتو که توسط پرسنل نظامی روسیه در جریان یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین به غنیمت گرفته شده اند، نمایش داده شوند.
وی تصریح کرد که در این نمایشگاه چند نمونه از خودروهای زرهی غربی از جمله خودروهای جنگی پیاده نظام به نمایش گذاشته خواهد شد.
ارتش روسیه در منطقه عملیات ویژه از جمله تانک های لئوپارد و AMX، خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی را به دست آورده است.
هلدینگ "مجتمع و سامانه های با دقت بالا" خاطرنشان کرد: کارشناسان موفق شدند با 6 نوع تجهیزات ضبط شده خارجی آشنا شوند.
کارشناسان دفاعی روسیه به بدنه خوب زرهی جهیزات ناتو اشاره کردند. با این حال، تحرک ضعیف آن‌ها و همچنین پیچیدگی بیش از حد در طراحی و تعمیر و نگهداری از این تجهیزات نظامی ناتو توجه کارشناسان روسیه را به خود جلب کرد.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
آمریکا تحریم هایی را علیه روسیه و ایران به دلیل "همکاری نظامی" اعمال خواهد کرد
همایش "آرمیا" در پارک پاتریوت در کوبینکا نزدیک مسکو از 14 تا 20 آگوست تحت نظارت وزارت دفاع برگزار می شود.
گفتنی است، علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در همایش گذشته « آرمیا -2022» متذکر شد که "حضور شرکت های خارجی و مقامات ارشد کشورهای جهان در همایش "آرمیا-2022" به وضوح نشان می دهد که تحریم های ضد روسیه شکست خورده است".
وی افزود: "حتی نمایشگاهی که شرکت های زیادی از سراسر جهان در آن حضور دارند نشان می دهد که تحریم ها کاری از دستشان برنمی آید، حضور مقامات ارشد کشورهای خارجی در این مجمع و صحبت های آنها به وضوح نشان می دهد که تحریم ها علیه روسیه شکست خورده است".
به گفته علی عبداللهی "هرچه هماهنگی تلاش‌ها بین روسیه و ایران بیشتر و عمیق‌تر شود، تحریم‌ها تأثیر کمتری خواهد داشت.
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2023
همکاری نظامی بین روسیه و ایران مطابق تعهدات بین المللی است
شایان ذکر است که سال گذشته، اسپوتنیک به نقل از طرف ایرانی افزود که غرفه ایران، بزرگترین غرفه در میان غرفه کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه بود.
اسپوتنیک درادامه اشاره کرد که مهم‌ترین تجهیزات عرضه‌شدن در غرفه ایران سه پرنده بدون‌سرنشین: کوادکوپتر، مهاجر ۶ و کرار-۳ است که از کوادکوپتر می‌تواند برای اهداف غیرنظامی مانند اطفای حریق و همچنین اهداف نظامی استفاده کرد و آن‌ها همچنین قادر به حمل پرتابه‌های تهاجمی هستند. وزن برخاست کوادکوپتر به ۲۱ کیلوگرم می‌رسد و وزن محموله آن بین یک تا هفت کیلوگرم است که قابلت پرواز تا مسافت ۱۰ کیلومتر و در ارتفاع حدودا ۴۰۰ متری را دارد و زمان پرواز آن به یک ساعت می‌رسد. وزن پهپاد مهاجر ۶، ۶۷۰ کیلوگرم است و قابلیت حمل ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و می‌تواند به مدت ۱۲ ساعت، 2000 کیلومتر را در ارتفاع حدودا ۵ کیلومتری بپیماید. پهپاد کرار-۳، ۵۱۰ کیلوگرم است و این توانایی را دارد ۲۵۰ کیلوگرم را با خود حمل کند و تا ارتفاع ۹ کیلومتر پرواز کند. اسپوتنیک همچنین اشاره کرد که از این پهپاد به عنوان پرنده انتحاری نیز می‌توان استفاده کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала