افشای میزان کمک های بین المللی به کی‌یف

© Depositphotos.com / Rookman48دلار
دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
مجلس اوکراین، میزان کمک های بین المللی به اوکراین از فوریه سال 2022 را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کی‌یف از آغاز عملیات ویژه روسیه، 60 میلیارد دلار از شرکای بین المللی دریافت کرده است.
یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده مجلس اوکراین "رادا" در کانال تلگرامی خود نوشت که اوکراین از فوریه سال 2022 میلادی 60 میلیارد دلار وام و کمک های بلاعوض از شرکای بین المللی دریافت کرده است.
به گفته وی، در این هفته حمایت خارجی (کمک‌ها و وام‌های) شرکای بین‌المللی از فوریه 2022 به مرز 60 میلیارد دلار رسید.
ژلزنیاک نوشت: "از نظر حمایت، ایالات متحده در رتبه اول قرار دارد - 20.43 میلیارد دلار، اتحادیه اروپا - 19.39 میلیارد دلار، صندوق بین المللی پول - 6.29 میلیارد دلار".
پیش از این، روکسولانا پیدلسا، رئیس کمیته بودجه مجلس عالی اوکراین گفته بود که در سال جاری، 25.3 میلیارد دلار کمک خارجی از شرکای بین المللی برای تأمین مالی بودجه اوکراین جذب شده است که 49.1 درصد از کل درآمدها را تشکیل می دهد.
اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2022
کمک غرب می‌تواند اوکراین را نابود کند
پارلمان اوکراین بودجه دولتی سال 2023 را با کسری 1 تریلیون و 296 میلیون گریونا (35.1 میلیارد دلار) تصویب کرد.
دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین خاطرنشان کرد که پیش نویس بودجه دولتی برای سال 2023 با درآمدهایی در سطح 1.28 تریلیون گریونا (حدود 34.6 میلیارد دلار)، هزینه ها - 2.57 تریلیون گریونا (حدود 69.6 میلیارد دلار) و کسری بودجه ماهانه 3 میلیارد دلار برآورد شده است که اوکراین قصد دارد با وام های خارجی پوشش دهد.
گفتنی است، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچگونه موفقیتی به دست نیاوردند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کی یف کمکی نکرده و نمی‌کند.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала