اظهارنظر کرملین در خصوص وضعیت "توافق غلات"

© iStock.com / Sergey Sokolnikovکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
اشتراک
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: "بخشی از قرارداد غلات مربوط به روسیه هنوز محقق نشده است".
به گزارش اسپوتنیک، "دیمیتری پسکوف" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آمادگی روسیه برای بازگشت به مذاکرات درباره توافق غلات گفت:" روسیه آماده بازگشت فوری به خود توافق است، نه تنها به مذاکرات، بلکه به خود توافق و آماده است آن را فوراً انجام دهد. فقط این معامله باید در بخشی که مربوط به روسیه می باشد نیز اجرا شود، همانطور که می دانید تاکنون این کار انجام نشده است".
صادرات غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
توضیح کرملین در خصوص شرایط حول قرارداد غلات
ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله یعنی تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی، هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала