نیجر، روسیه را به عنوان یک "شریک جدی" می بیند

© AP Photo / Sam MednickНигерийцы с российским флагом в руках участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти в Ниамее
Нигерийцы с российским флагом в руках участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2023
اشتراک
نماینده حزب پان آفریقایی نیجر گفت که نیجر روسیه را یک شریک جدی و قابل اعتماد می بیند که می تواند جایگزین شریک های قبلی برای اجرای پروژه های مشترک سودمند برای توسعه ذخایر اورانیوم و نفت در این کشور شود.
به گزارش اسپوتنیک، "عمرو عبدالراهمانه" به ریانوستی گفت:" ما در کشورمان اورانیوم، نفت و خیلی چیزهای دیگر داریم، اما باید ببینیم چگونه کار کنیم و چگونه آنها را توسعه دهیم و به اشتراک بگذاریم، زیرا قبلاً شرکای قدیمی داشتیم و مبادلات با آنها خیلی خوب نبود. آفریقا اکنون باید با روسیه کار کند، زیرا روسیه جدی است و به ما کمک خواهد کرد تا هر کاری را که با هم انجام می دهیم به اشتراک بگذاریم".
وی همچنین بر اهمیت نشست روسیه و آفریقا تاکید و خاطرنشان کرد: "تقویت روابط روسیه و آفریقا نه تنها به نفع مردم آفریقا، بلکه برای مردم روسیه نیز خواهد بود".
وی ادامه داد:"روس‌ها شرکت‌های زیادی در کشور من ندارند، اما امیدوارم که این کار انجام شود. فکر می‌کنم به این دلیل است که آنها می‌خواهند چیزی در آفریقا ایجاد کنند، و اگر درباره آفریقا باشد، به این معنی است که شما می‌خواهید این کار را در تمام کشورهای آفریقایی انجام دهید."
پیش از این، ارتش نیجر طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی گفته بود که محمد بازوم رئیس جمهور برکنار شد، مرزها بسته و منع رفت و آمد اعلام شد. پیش از آن، نظامیان گارد ریاست جمهوری کاخ ریاست جمهوری را در نیامی پایتخت کشور مسدود کردند. دفتر بازوم مدعی شد که ارتش از شورشیان حمایت نمی کند، اما بعداً فرماندهی نیروهای مسلح با آنها اعلام همبستگی کرد. رئیس جمهور هنوز در محل اقامت خود نگهداری می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала