کارشناس عرب: آمریکا از تغییرات در سوریه می ترسد

© Photo / IRNAادعای آمریکا: سرکرده داعش توسط ارتش آزاد سوریه کشته شده است
ادعای آمریکا: سرکرده داعش توسط ارتش آزاد سوریه کشته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2023
اشتراک
براساس گزارش های منتشره، فرماندهی ایالات متحده تجهیزات نظامی و لجستیکی اضافی را از عراق به پایگاه های خود در سوریه منتقل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، "ترکی الحسن"، کارشناس نظامی-استراتژیک، در گفتگو با اسپوتنیک عربی درباره گزارش هایی مبنی بر انتقال تجهیزات نظامی و لجستیکی اضافی توسط فرماندهی آمریکا از عراق به پایگاه های خود در سوریه اظهار داشت:
"نیروهای آمریکایی که بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده‌اند، احساس می‌کنند که تغییراتی در راه است که می‌تواند وضعیت کشور را به‌طور اساسی تغییر دهد. بنابراین، آنها تلاش می کنند تا همه چیز را به شکل فعلی خود نگه دارند، آنها نیازی به تغییر ندارند، زیرا تغییرات می تواند آنها را نیز تحت تأثیر قرار دهد".
وی ادامه داد:" در ابتدا، زمانی که آنها به سوریه آمدند، واشنگتن اعلام کرد که مداخله برای مبارزه با تروریسم ضروری است و یک ائتلاف کامل برای این منظور از جمله برای مقابله با داعش تشکیل داد. اگرچه همه می دانند که داعش و دیگر گروه های مسلح محصول دست خود آمریکا هستند. ایالات متحده اجازه تغییرات اساسی را نمی دهد، این موضوع برای آنها سودی ندارد. کاخ سفید اجازه نقض سیاست مهاری که واشنگتن از سال 2014 در سوریه دنبال کرده است را نخواهد داد".
ترکی الحسن افزود:" رهبری آمریکا اکنون به طور فعال در حال آماده سازی مجدد نیروهای خود است. بنابراین، حدود 1500 شبه نظامی در رقه و همین تعداد در حسکه و در پایگاه ائتلاف بین المللی در تنف حضور دارند. در شرق دیرالزور نیز حدود 2 هزار شبه نظامی حضور دارند. بر اساس برخی گزارش ها، بیش از 10 هزار شبه نظامی و تروریست تابع ایالات متحده هستند. واضح است که آمریکایی ها قصد ندارند خودشان بجنگند، آنها از دیگران برای چنین اهدافی استفاده می کنند".
Солдаты на военной базе США в Сирии. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
ایران و روسیه در تلاش برای بیرون راندن آمریکا از سوریه هستند
این کارشناس در پایان تاکید کرد:" سوریه و متحدانش بر اقدامات نیروهای آمریکایی و گروه های مسلح نظارت می کنند. من معتقدم که فعالیت ایالات متحده با تغییرات اجتناب ناپذیری مرتبط است که در شرف وقوع در این جمهوری عربی است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала