در آمریکا از تله ای که روسیه آماده می کند، ترسیدند

© AP Photo / Ramon EspinosaПрибытие учебного корабля ВМФ России "Перекоп" на Кубу
Прибытие учебного корабля ВМФ России Перекоп на Кубу - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
جرمی سوری، استاد دانشگاه تگزاس و مورخ در مقاله ای برای سایت شبکه سی ان ان ابراز عقیده کرد تحرک یافتن همکاری بین روسیه و کوبا یک "تله دشوار" برای ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده اشاره می کند، مسکو و هاوانا روابط تجاری، اقتصادی و نظامی خود را افزایش داده اند: مقامات روسی مرتباً از کوبا بازدید می کنند، مسکو نفت و کالاهای صنعتی به هاوانا تحویل می دهد وپروازهای مستقیم بین دو کشور برقرار شده است.
علاوه بر این، کشتی آموزشی نیروی دریایی روسیه "پرکوپ" پیشتر از کوبا بازدید کرد، که به گفته جرمی سوری، درست مانند مجوز هاوانا به چین برای ساخت یک "تاسیسات گویا جاسوسی" در این جزیره، یک "حرکت تحریک آمیز" و "چالشی برای ایالات متحده" است.
یک زن گردشگر از یک ماشین کلاسیک آمریکایی در مقابل ناو آموزشی نیروی دریایی روسیه پرکوپ در خلیج هاوانا، کوبا پیاده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
چندرسانه ای
ورود ناو آموزشی نیروی دریایی روسیه "پرکوپ" به کوبا
پروفسور جرمی سوری می نویسد: "کاخ سفید از کرملین (و چین) می خواهد که قبول کنند که باید حمایت خود از کوبا را محدود کنند و به منافع آمریکا احترام بگذارند. به عقیده وی، "تداوم تشدید فعالیت نظامی روسیه در جنوب فلوریدا" استراتژی امنیتی فعلی ایالات متحده را که برای جلوگیری از "مداخله خارجی" در منطقه طراحی شده است، تهدید می کند.
در نتیجه، ممکن است پیش‌شرط‌هایی برای وضعیتی مشابه بحران کارائیب در سال 1962 ایجاد شود. او می‌گوید: تشدید تنش‌های نظامی در اطراف کوبا وسوسه‌ای خطرناک برای روسیه و تله‌ای دشوار برای ایالات متحده است.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه قبلاً گفته بود، روسیه به همراه کوبا قصد دارد تعدادی پروژه در زمینه نظامی-فنی اجرا کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که این کشورها در حال گفتگوی نزدیک سیاسی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала