رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای ژاپن آغاز شد + فیلم

© AP Photo / Zha Chunmingرزمایش مشترک روسیه و چین
رزمایش مشترک روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
اشتراک
ناوگان روسیه در اقیانوس آرام اعلام کرد: رزمایش دریایی روسیه و چین "شمال / تعامل-2023" در دریای ژاپن آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، ستاد فرماندهی این ناوگان اعلام کرد ، "بر اساس برنامه همکاری نظامی بین‌المللی، از 20 ژوئیه تا 23 ژوئیه، رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین "شمال / تعامل - 2023" در دریای ژاپن در حال برگزاری است.
در اطلاعیه منتشره آمده است: "هدف اصلی این رزمایش تقویت همکاری نیروهای دریایی فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و حفظ ثبات و صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه است".
به گزارش سرویس مطبوعاتی ناوگان روسیه ، در جریان عملیات مشترک، مأموریت‌های ضد زیردریایی و رزم دریایی، اسکورت دریایی و هوایی کشتی‌ها، نگهبانی و دفاع از دسته‌های کشتی‌ها در صورت لنگر انداختن در یک جاده حفاظت‌نشده و تضمین امنیت ارتباطات در آب‌ها و حریم هوایی کشور دریای ژاپن تمرین خواهد شد و همچنین قرار است شلیک مشترک توپخانه انجام شود.
از طرف نیروی دریایی روسیه در رزمایش، کشتی های بزرگ ضد زیردریایی ناوگان اقیانوس آرام "آدمیرال تریبوس"("Admiral Tributs") و "آدمیرال پانتلییف"("Admiral Panteleev")، ناوهای "قهرمان فدراسیون روسیه Aldar Tsydenzhapov" و "گرمیاشی"("Gremyashchiy") و کشتی های پشتیبانی شرکت خواهند داشت.
در این بیانیه آمده است: "بیش از 30 فروند هواپیمای هوانوردی دریایی نیز از هر دو طرف از جمله هواپیماها و بالگردهای ضد زیردریایی، جنگنده های رهگیر در رزمایش شرکت دارند. یک ستاد مشترک برای مدیریت این رزمایش در ناوشکن "سیسیلار" تشکیل شده است."
عملیات کشتی های روسی توسط دریابان والری کازاکوف، فرمانده ناوگروه پریموریه ناوگان روسیه اقیانوس آرام هدایت می شود.
از نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA)، ناوشکن‌های "Qiqihar" و "Guiyang"، کشتی‌های گشتی "Zaozhuang" و "Rizhao"، کشتی تدارکاتی مجتمع "Taihu" در این رزمایش شرکت دارند. دریابان کیو وانشنگ- معاون فرمانده ناوگان چین دریای شمال رهبر رزمایش از طرف چین است.
دریابان کازاکوف در یک پیام ویدئویی خاطرنشان کرد که "روابط خوب و دوستانه ای بین روسیه و چین برقرار شده است."
پیشتر وزارت دفاع جمهوری خلق چین گزارش داده بود که این مانورهای مشترک با هدف "تامین امنیت آبراه های استراتژیک" انجام می شود.
به گفته وزارت ارتش چین، این رزمایش ها "در تئاتر شمالی عملیات در بخش مرکزی دریای ژاپن" برگزار می شود.
وزارت چین هدف از این رزمایش را "افزایش سطح همکاری های راهبردی بین دو ارتش و همچنین بهبود توانایی مشترک حفظ صلح و ثبات منطقه ای و پاسخ به چالش های مختلف امنیتی" عنوان کرد.
روزنامه چینی انگلیسی زبان گلوبال تایمز می نویسد که یکی از ویژگی های رزمایش فعلی این خواهد بود که هواپیمای ترابری Y-20 نیروی هوایی چین، هواپیمای هشدار اولیه KJ-500، جنگنده جت J-16 و هلیکوپتر Z-20 از فرودگاه های روسیه برخاسته و فورد خواهند آمد. آنها قبلاً وارد ولادی وستوک شده اند.
روسیه و چین به طور منظم تمرین های دریایی دوجانبه و همچنین گشت زنی های هوایی استراتژیک مشترک در منطقه آسیا و اقیانوسیه انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала