- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

واکنش کرملین به حمله تروریستی به پل کریمه+فیلم

© iStock.com / Sergey Sokolnikovکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
اشتراک
کرملین غرب را به دست داشتن در حمله تروریستی به پل کریمه متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در خصوص حمله به پل کریمه اظهار داشت که رژیم کی‌یف امروز یک خانواده جوان را کشت، این کار آنهاست، لازم است در این مورد صحبت شود.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در مورد دخالت احتمالی غرب در حمله تروریستی به پل کریمه گفت: کرملین از "هماهنگی عمیق" رژیم کی‌یف با واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی،آگاه است. بنابراین "توهم"ی در این مورد وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: "ما به خوبی می دانیم که هماهنگی بین رژیم کی‌یف و واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی و همچنین اتحاد آتلانتیک شمالی چقدر عمیق است. ما به خوبی می دانیم که چه مقدار اطلاعات از اتحاد آتلانتیک شمالی و از واشنگتن بطور مدام در اختیار کی‌یف قرار می گیرد، بنابراین در اینجا هیچ توهمی وجود ندارد".
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود گفت، حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شده است، تصمیم برای حمله توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت ایالات متحده و آمریکا و سرویس های اطلاعاتی بریتانیا گرفته شده است.
گفتنی است، صبح روز 17 ژوئیه (دوشنبه)، سرگئی آکسیونوف، ریاست جمهوری کریمه، از وضعیت اضطراری بر روی پل عبوری از تنگه کرچ خبر داد. تردد به طور موقت متوقف شده است.
در نتیجه این حادثه یک زوج متاهل ساکن منطقه بلگورود جان باختند. دختر خردسال آنها مجروح شد، او در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تمریوک بستری شد.
آکسیونوف از ساکنان محلی و دیگر مسافران خواست از تردد از طریق پل کریمه خودداری کرده و یک مسیر جایگزین را از طریق مناطق دیگر انتخاب کنند.
آکسیونوف بعداً اضافه کرد که ترافیک ریلی قبل از ساعت 9 صبح از سر گرفته خواهد شد. آکسیونوف قول داد تا بزودی اطلاعات مربوط به عملکرد خدمات کشتی ارائه شود.
به گفته اولگ کریوچکوف، مشاور رئیس کریمه، مقامات حرکت گردشگران را در مسیری جایگزین سازماندهی کرده اند و ایست های بازرسی آرمیانسک، ژانکوی و پرهکوپ به طور عادی کار می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала