صربستان صادرات تسلیحات خود را به مدت 30 روز متوقف کرد

© AP Photo / Darko VojinovicСербские военные вертолеты МИ-8 и МИ-171 выступают во время учений на военном аэродроме Батайница близ Белграда, Сербия
Сербские военные вертолеты МИ-8 и МИ-171 выступают во время учений на военном аэродроме Батайница близ Белграда, Сербия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
اشتراک
صربستان تمام صادرات تسلیحات خود را برای رفع نیازهای ارتش به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآورده است.
به گزارش اسپوتنیک، میلوش ووچویچ، وزیر دفاع صربستاناعلام کرد: صربستان تمامی صادرات تسلیحات خود را به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآورده است تا بتواند نیازهای ارتش صربستان را تامین کند و آمادگی رزمی این کشور را در شرایط تنش های جاری در بالکان افزایش دهد.
در این بیانیه آمده است: صربستان تمامی صادرات تسلیحات خود را به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآورده است، ممنوعیت صادرات برای رفع نیازهای ارتش صربستان و افزایش آمادگی رزمی در شرایط ایجاد بحران در منطقه بالکان ضروری است.
ووچویچ گفت: "این بدان معنا نیست که صربستان قصد جنگیدن یا دعوت به جنگ را دارد، اما ما همه خطرات و چالش های امنیتی را در نظر می گیریم.
خاطرنشان می شود که این تصمیم پس ازاتمام 30 روز دوباره مورد بررسی واقع خواهد شد.
لازم به ذکراست که تصمیم برای تعلیق صادرات تسلیحات پس از اعمال تحریم های ایالات متحده علیه رئیس اطلاعات صربستان، رئیس سابق وزارت کشور الکساندر وولین اتخاذ شد.
در شمال کوزوو و متوهیا، بیش از یک ماه است که تظاهرات صرب‌های محلی ادامه دارد و از پریشتینا خواسته شده است که نیروهای ویژه پلیس آلبانیایی کوزوو را از چهار شهرداری شمالی که جمعیت صرب‌ها تشکیل می‌دهند، خارج کند، حدود ده هموطن بازداشت شده را در یک ماه آزاد کند و "شهرداران آلبانیایی" را فراخواندند.
نخست وزیر صربستان اعلام کرد این کشور عضو ناتو نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2023
رئیس جمهور صربستان اعلام کرد که همه روزه 200 تهدید به قتل دریافت می کند
الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان در اوایل ژوئن گفت که درگیری با معترضان در شمال کوزوو و متوهیا در 29 می توسط نیروهای نظامی ناتو KFOR آغاز نشد، بلکه توسط پلیس جمهوری خودخوانده کوزوو آغاز شد.
در جریان ناآرامی ها، 52 صرب و حداقل 30 سرباز ناتو زخمی شدند. دلیل این اعتراضات تلاش مقامات آلبانیایی کوزوو در پریشتینا برای منتصب کردن شهرداران آلبانیایی در پی نتایج انتخابات شهرداری در 23 آوریل در شمال این استان بود که توسط صرب های محلی تحریم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала