پوتین: تانک های خارجی بهتر از تانک های شوروی می سوزند

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه گفت که تانک های خارجی بمراتب بهتر از هم نوع شوروی خود آتش می گیرند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که تانک های خارجی بهتر از تانک های شوروی می سوزند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: « تانک های خارجی درست مثل بقیه می سوزند و حتی بهتر از بقیه، مثلا تانک T-72 معروف ساخت شوروی".
پوتین خاطرنشان کرد که "تنها از 4 ژوئن تا شب گذشته، 311 تانک منهدم شده است که بخش قابل توجهی از آن ها، حداقل یک سوم از این تانک‌ها ساخت غرب از جمله « لئوپارد» بوده است.
Норвежские танки Leopard I во время военных учений НАТО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
سوئیس درخواست فروش تانک های لئوپارد به اوکراین را رد کرد
گفتنی است، چندی پیش، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه 920 خودروی زرهی از جمله 16 تانک لئوپارد و همچنین 15 هواپیما، سه هلیکوپتر نیروهای اوکراین را در منطقه دونباس و زاپاروژیه در عرض یک ماه منهدم کردند. شویگو در یک کنفرانس با مقامات ارشد نیروهای مسلح فدراسیون روسیه گفت: "تنها در مسیرهای یوژنو-دونتسک، زاپاروژیه و دونتسک، جایی که تشکیلات اوکراینی حملات ناموفقی انجام می دهند، گروه های نیروهای مسلح روسیه 15 هواپیما، سه هلیکوپتر، 920 خودروی زرهی، از جمله 16 تانک لئوپارد را منهدم کردند. تعداد لئوپاردهای منهدم شده تقریباً به طور کامل با تعداد چنین تانک هایی مطابقت دارد که توسط لهستان و پرتغال به اوکراین عرضه شده‌اند. در مجموع، از 4 ژوئن، نیروهای اوکراینی حدود 2.5 هزار واحد سلاح های مختلف را در همه جهات از دست داده اند".
شایان ذکر است که فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала