روسیه درخواست کرد جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به انفجار "نورد استریم" تشکیل شود

CC0 / jensjunge / مقر سازمان ملل در نیویورک
مقر سازمان ملل در نیویورک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل اعلام کرد روسیه درخواست تشکیل جلسه علنی جدید شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به انفجار خط لوله های گاز نورد استریم در 11 جولای را مطرح کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پولیانسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: "ما درخواست تشکیل جلسه علنی جدید شورای امنیت سازمان ملل در مورد انفجار نورد استریم در 11 ژوئیه را کرده ایم. ضربه دیگری به خط مشی غربی ها خواهیم زد که می کویند توجه کافی به تحقیقات در خصوص این جنایت در دانمارک، آلمان و سوئد شده و تلاش های بین المللی برای یافتن عاملان آن لازم نیست".
انفجارها در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور نورد استریم، Nord Stream AG گزارش داد که وقوع این وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان لازم برای تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه در این رابطه پرونده ای را در مورد وقوع اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داد.
وزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را  اقتصاد بازار نمی داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
رسوایی جهانی آمریکا در انفجار تروریستی نورد استریم
پیشتر تعدادی از رسانه های غربی از جمله وال استریت ژورنال گزارش داده بودند که سازمان سیا پس از هشدار به سرویس اطلاعات نظامی هلند درخصوص چنین طرح های اوکراین در ژوئن 2022، سه ماه قبل از خرابکاری، از اوکراین خواسته بود که خط لوله گاز نورد استریم را منفجر نکند. در همان زمان، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، تحقیقات خود را در 8 فوریه منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا با حمایت متخصصان نروژی در ژوئن 2022 تحت پوشش ترزمایش "بالتوپس" کار گذاشته شده بود. به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولتی مسئول مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала