وزارت خارجه روسیه تصمیم سازمان ملل برای قرار دادن روسیه در فهرست ناقضان حقوق کودکان را محکوم کرد

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه، تصمیم سازمان ملل برای قرار دادن نیروهای مسلح روسیه در فهرست ناقضان حقوق کودکان در اوکراین را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه، تصمیم در مورد گنجاندن نیروهای مسلح روسیه در فهرست احزاب مسئول تخلفات علیه کودکان در اوکراین که به گزارش سازمان ملل متحد پیوست شده است را محکوم می کند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در وب سایت وزارت خارجه روسیه نوشت که مسکو تصمیم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای گنجاندن نیروهای مسلح روسیه در فهرست طرف‌های مسئول نقض حقوق کودکان در اوکراین را محکوم می‌کند.
در 5 ژوئیه، مناظره آزاد شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد حمایت از کودکان در درگیری های مسلحانه برگزار شد که به انتشار گزارش مشخصات سالانه دبیرکل سازمان ملل متحد برای سال 2022 اختصاص داشت.

زاخارووا گفت: ما به شدت تصمیم سیاسی مغرضانه آنتونیو گوترش برای گنجاندن نیروهای مسلح روسیه در فهرست پیوست شده به گزارش طرف‌های مسئول نقض حقوق کودکان در اوکراین را محکوم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که "دبیرخانه سازمان ملل از رویه تثبیت شده راستی آزمایی دقیق داده ها، که در پس زمینه انبوه اطلاعات نادرست دریافت شده از منابع مختلف مغرضانه طرفدار غرب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، غفلت کرده است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
لاوروف: روسیه کودکان را از اوکراین به مناطق امن منتقل کرد
زاخارووا تاکید کرد که بدون توجه به میزان عینیت گزارش های سازمان ملل، روسیه تعهد تزلزل ناپذیر خود را به حمایت از کودکان در درگیری های مسلحانه اعلام می کند.
وی در پایان گفت: ما به اقدامات سیستماتیک برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در طول عملیات ویژه نظامی ادامه خواهیم داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала