بستری شدن ۷۶۴ نفر به دلیل بحران ریزگردها در استان سیستان +ویدئو

© Sputnikسیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2023
اشتراک
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان اطلاع داد: به دلیل توفان و ریزگرد در سیستان طی روزهای اخیر ۷۶۴ نفر از مردم منطقه در بیمارستان بستری شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مجید محبی مدیر کل ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: وقوع توفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر تاکنون ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع تا روز گذشته ۶۴۹ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند و از بیمارستان مرخص شدند و ۱۱۵ نفر همچنان بستری هستند.ر
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان بیان داشت: غبار حاصل از توفان دیروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان تا ۳۰۰۰ متر کاهش داد. توفان در منطقه سیستان تا امروز همچنان ادامه دارد و از شدت آن کاسته می شود.
وی خاطرنشان کرد: در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان تا سه شنبه شرایط برای سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در حد هشدار سطح نارنجی فراهم است به همین دلیل به شهروندان شمال استان توصیه می شود از تردد جاده ای و غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی پرهیز شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала