آینده درخشان آموزش زبان فارسی در دانشگاه های روسیه

© Sputnikالکسی ماسلوف
الکسی ماسلوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2023
اشتراک
اختصاصی
مدیر موسسه مطالعات آسیایی و آفریقایی، دانشگاه دولتی مسکو گفت که در سال های اخیر علاقه به ایران و مطالعه زبان فارسی افزایش یافته است.
الکسی ماسلوف، مدیر موسسه مطالعات آسیایی و آفریقایی، دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسوف در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ 2023 ، به اسپوتنیک ایران گفت که در سال های اخیر علاقه به ایران و مطالعه زبان فارسی افزایش یافته است.
وی گفت: البته علاقه به ایران و زبان فارسی در سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. مهمتر از همه، ماهیت علاقه نیز تغییر کرده است. البته قبلاً علاقه ای به تاریخ ایران یا مثلاً به ادبیات فارسی وجود داشت. این علاقه باقی مانده است، اما امروزه علاقه به تجارت با ایران، در دوره های کارآموزی افزایش یافته است. به عنوان مثال، ما هر سال کنگره‌های ویژه‌ای به نام "از مسکو تا تهران" برای دانشجویان روسی و ایرانی برگزار می‌کنیم . خیلی ها می خواهند با ایران کار کنند یا در ایران کار کنند. بنابراین، البته فکر می کنم ایران شناسی در بین دانشگاه های روسیه آینده درخشانی دارد.
وی افزود: ماسلوف همچنین گفت که در سال جاری موسسه مطالعات آسیایی و آفریقایی تعداد سهمیه دولتی را افزایش می دهد، به ویژه گروه های آموزش فارسی، دری و پشتو گسترش می یابد. ما آمادگی داریم تا گروه ها را تا 12 15 نفر، عمدتاً به زبان های فارسی و دری پشتو، گسترش دهیم، زیرا به طور کلی، تقاضای زیادی برای این امر می بینیم.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ 14 تا 17 ژوئن 2023 برگزار می شود و یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهان است.
با توجه به آشفتگی اقتصاد جهانی که با دگرگونی انجمن‌های اقتصادی بین‌المللی، نابرابری اجتماعی فزاینده، روابط تجاری و سیاسی ناپایدار همراه است، چشم‌انداز توسعه پایدار اقتصاد جهانی امروزه اهمیت ویژه‌ای دارد. مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ یک فضای واحد قابل اعتماد با فرصت های برابر برای همه نهادهای اقتصادی در جهان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала