- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله موشکی روسیه به سایت های تولید پهپادهای اوکراینی

© Sputnik / Victor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر شلیک های آزمایشی موشک های "قاتل ناوهواپیمابر" از جنگنده روسی
شلیک های آزمایشی موشک های قاتل ناوهواپیمابر از جنگنده روسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از حمله موشکی نیروهای هوافضای روسیه به مکان های تولید پهپادهای نیروهای مسلح اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروی هوانوردی روسیه شب گذشته به سایت‌های تولید پهپادهای اوکراینی حمله موشکی کرد و همه تأسیسات مورد اصابت قرار گرفت.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای هوافضا شب گذشته با تسلیحات دوربرد با دقت بالا به محل تولید هواپیماهای بدون سرنشین حمله کردند. تمام مواضع مورد نظرمنهدم شدند. حمله موفقیت آمیز بود.
جهت کراسنولیمان
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش به همراه توپخانه گروه نیروهای "مرکز"' واحدهای دشمن را در منطقه نفسکی و چروونایا دیبرووا درجمهوری خلق لوهانسک و همچنین در منطقه جنگلداری سربریانسکی هدف قرار دادند.
علاوه بر این، در نزدیکی شهرک های ترنی در جمهوری خلق دونتسک و کوزمینو در جمهوری خلق لوهانسک، ارتش روسیه فعالیت دو گروه خرابکاری و شناسایی را متوقف کرد.
به گفته این وزارتخانه، درطی یک شبانه روز، نیروهای اوکراینی بیش از 50 سرباز، دو خودروی زرهی رزمی، توپخانه خودکششی آکاتسیا و گووزدیکا و همچنین یک هویتزر دی -30 را در این جهت از دست دادند.
جهت کوپیان
به گفته این وزارتخانه، نیروهای هوانوردی و توپخانه گروه غربی نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین را در مناطق ماسیوتوفکا، مولچانووا، کیسلوفکا و بیریستوویه در استان خارکف هدف قرار دادند.
علاوه بر این، در نزدیکی شهرک های سینکوفکا در استان خارکف و نووسیلوفسکویه در جمهوری خلق لوهانسک ارتش روسیه دو گروه خرابکار و شناسایی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد.
وزارت دفاع روسیه افزود که ارتش دشمن در طی یک شبانه روز 30 سرباز، دو خودرو و همچنین هویتزر Msta-B را از دست داده است.
جهت خرسون
ارتش روسیه بیش از 35 سرباز اوکراینی، 11 خودرو و همچنین هویتزر Msta-B و دی-30 را منهدم کرد.
مشخص شده است که در منطقه کامیشواخی در جمهوری دموکراتیک خلق دونتسک، به مقر فرماندهی تیپ 128 حمله کوهستانی نیروهای مسلح اوکراین حمله شده است.
تنها درطی یک شبانه روز، نیروهای روسی 105 واحد توپخانه ارتش اوکراین را در مواضع شلیک، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را در 132 منطقه هدف قرار دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала