نگرانی دبیرکل ناتو از نزدیکی چین و روسیه

© AFP 2023 / Paul J. Richardsاستولتنبرگ دبیر کل ناتو
استولتنبرگ دبیر کل ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
اشتراک
استولتنبرگ: با توجه به پیشرفت چین در حوزه نظامی، ائتلاف آتلانتیک شمالی باید با این تهدیدات مقابله کند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی، نسبت به نزدیکی چین و روسیه ابراز نگرانی کرد.
وی همچنین گفت: "با توجه به پیشرفت چین در حوزه نظامی، ائتلاف آتلانتیک شمالی باید با این تهدیدات مقابله کند که امنیت آن را به خطر می اندازد و این خطرات را پکن ایجاد می کند.
منطقه آمریکای شمالی و اروپا با تهدیدهای جهانی روبرو شده‌اند، از جمله این واقعیت که چین در حال سرمایه گذاری بیشتر و بیشتر در جهت افزایش قابلیت های نظامی پیشرفته، سلاح های هسته ای و همچنین تلاش برای ارعاب همسایگان خود در جهان است.
چین و روسیه روز به روز به هم نزدیکتر می شوند. این دو کشور یک رزمایش بزرگ دریایی مشترک به انجام رساندند که این امر گواه این واقعیت است. ما شاهد مانورهای هرچه بیشتر روسیه و چین در آبها و در هوا هستیم".
مقام روسی: تجدید نظر در مساله کریمه، وعده انتخاباتی ترامپ است	 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
رئیس دومای روسیه، اوکراینی ها را "مواد مصرفی" ناتو در جنگ با روسیه خواند
دبیرکل ناتو معتقد است که مقابله با تهدیدات امنیتی احتمالی از سوی چین و همچنین مقابله با پیامدهای امنیتی اقداماتی که چین اجرایی می‌کند، برای این ائتلاف مهم است.
استولتنبرگ همچنین تاکید کرد که در شرایط کنونی امنیت از حالت منطقه ای خارج شده و جهانی شده است و آنچه در اروپا اتفاق می افتد بر آسیا و بالعکس تاثیر می گذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала