"کیش و مات"؛ ضربه سخت پوتین و دوستان به واشنگتن

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند
در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2023
اشتراک
روزنامه نگار آمریکایی معتقد است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همراه با متحدان بین المللی خود، ضربه محکمی به سیاست آمریکا و سلطه طلبی آن بر جهان وارد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، "کلایتون موریس"، در پخش برنامه Redacted News گفت:"آنچه در ایالات متحده اتفاق می افتد در واقع بدتر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم. اگر زمین یک صفحه شطرنج سیاسی غول پیکر است، روسیه و چین به تازگی ایالات متحده را تحت کنترل قرار داده اند. شاید بهتر متوجه منظور من شوید اگر بگویم به عنوان مثال آمریکا در حال جابجایی صندلی های مخصوص آفتاب گرفتن در کشتی تایتانیک است. اقدامات آنها چیزی را تغییر نمی دهد".
این روزنامه‌نگار معتقد است که روسیه و چین به سلطه طلبی آمریکا ضربه‌ زدند؛ نفوذ هر دو کشور در خاورمیانه قوی‌تر می‌شود، در حالی که نفوذ واشنگتن در حال تضعیف بوده و سیاست کاخ سفید برای منزوی کردن کشورهای این منطقه در حال فروپاشی است. چین در حال ساخت پایگاه نظامی در کوبا و در مجاورت آمریکا است و از سوی دیگر ابتکارات مالی روسیه و کشورهای بریکس سلطه جهانی دلار آمریکا را بی ثبات می کند.
موریس گفت: "پوتین و چین اکنون برتری محسوسی دارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала