- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بالگرد روسی کا-52 رکورد دفع موشک های ضد هوایی اوکراین را برقرار کرد

© Sputnik / Aleksey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر بالگرد روسی کا-52 رکورد دفع موشک های ضد هوایی اوکراین را برقرار کرد
بالگرد روسی  کا-52 رکورد دفع موشک های ضد هوایی اوکراین را برقرار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
اشتراک
یکی از بالگردهای تهاجمی کا-52 روسیه با استفاده از سامانه "ویتبسک"، در منطقه عملیات ویژه، تعداد رکورد دفع موشک های ضد هوایی اوکراین – 18 موشک را در یک پرواز برقرار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه ضمن اعلام این مطلب گفت: "امروز رکورد موشک های دفع شده سیستم های موشکی ضد هوایی قابل حمل 18 فروند است. یکی از کا-52 های روسی توانست این تعداد را در طی یک پرواز جنگی با کمک سیستم دفاع هوایی ویتبسک به دست آورد."
این منبع افزود: بالگرد روسی بدون هیچ آسیبی به پایگاه بازگشت.
"به همین دلیل است که خلبانان هلیکوپتر به مجتمع ویتبسک - "تخم‌های زندگی" می‌گویند. تجهیزات خارجی این مجتمع که از بدنه هلیکوپتر بیرون زده است، شبیه تخم پرندگان است و خود مجتمع به طور منظم جان خلبانان نیروی هوایی ارتش را نجات می‌دهد که دشمن دائماً آنها را موشک باران می کند".
Украинский военный со снарядом 155 мм в Харьковской области. Архивное фото  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تلفات گسترده نیروهای مسلح اوکراین در ضد حمله علیه روسیه
سامانه "ویتبسک" به طور خودکار پرتاب موشک های ضد هوایی به یک هلیکوپتر را با استفاده از چند سنسور فرابنفش تشخیص داده و مختصات آنها را محاسبه می کند. سپس ایستگاه سرکوب مجتمع، کلاهک موشک مهاجم را کور می کند که در نتیجه هدف خود را از دست می دهد. می تواند هم کلاهک های اپتیک -الکترونیکی و هم رادارها را سرکوب کند.
سامانه "ویتبسک" همچنین شامل وسایل مقابله با مادون قرمز است - این مجموعه اهداف فریب دهنده حرارتی شلیک می کند که به دلیل ترکیب ترقه ای سوزان، برای کلاهک های مادون قرمز موشک های ضد هوایی مزاحمت به وجود می آورند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала