پهپاد کامیکادزه "سلام 82" توسط وزارت دفاع روسیه آزمایش شد

© Sputnikپهپاد اربعین
پهپاد اربعین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
اشتراک
مالک و مدیر کل دفتر طراحی Oko به ریانووستی گفت: جدیدترین پهپاد کامیکازه روسی سلام 82 (privet 82) که در این شرکت طراحی شده توسط وزارت دفاع روسیه آزمایش شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وادیم ژرنوف روز سه شنبه گفت:" پروتکلی دریافت کردیم مبنی بر اینکه این پهپاد تصویب نامه وزارت دفاع روسیه را پشت سر گذاشته است".
بر اساس این سند، این پهپاد برای برد و زمان پرواز اعلام شده توسط توسعه دهندگان با بار استاندارد در فاصله 10 کیلومتری آزمایش شد. در طول آزمایشات، پهپاد به طور عادی شروع به کار کرد، به طور پیوسته در طول پرواز کنترل شد، مانور داد، هنگام تمرین شیرجه روی یک هدف، موتورها را خاموش و دوباره روشن کرد، و تکرار یک حمله را در حالت بی‌صدا انجام داد.
علاوه بر این، امکان انتقال کنترل پهپاد در حال پرواز از یک اپراتور به اپراتور دیگر نشان داده شده است.
این پهپاد همچنین توانایی حفظ عملکرد کانال های کنترل و انتقال داده ها را در شرایط استفاده توسط دشمن از مجموعه جنگ الکترونیکی که به سمت پهپاد هدایت می شود، به اثبات رساند. همزمان سیگنال های سیستم ناوبری ماهواره ای جهانی (GNSS) در فاصله 2.5 هزار متری خاموش شد و سپس پهپاد بدون GNSS حرکت کرد.
این پهپاد قادر به حمل کلاهک با وزن بیش از 5 کیلوگرم در فاصله حدود 30 کیلومتر است، در حالی که قیمت آن کمی بیش از 100 هزار روبل (حدود 1250 دلار) است.
در ماه می، ریانووستی گزارش داد که پهپادهای کامیکازه Hi-82 جدید روسیه قادر خواهند بود از هاب های عقب به خط مقدم پرواز کنند و اپراتورها از قبل در خط مقدم به کنترل آنها متصل شده و سپس اهداف دشمن را هدف قرار خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала