در روسیه سامانه موشکی جدید پرتاب چندگانه دارای مهمات هوشمند می سازند + جزئیات

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر در روسیه سامانه موشکی جدید پرتاب چندگانه دارای مهمات هوشمند می سازند
در روسیه سامانه موشکی جدید پرتاب چندگانه دارای مهمات هوشمند می سازند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
روسیه در حال ساخت سامانه موشکی جدید 300 میلی متری پرتاب چندگانه "سارما" با قابلیت تحرک بیشتر است که قادر به شلیک مهمات هدایت شونده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه این خبر را اعلام کرد.
وی گفت:"شرکت‌های مجتمع صنایع نظامی-صنعتی روسیه در حال سامانه موشکی جدید 300 میلی متری پیشرفته پرتاب چندگانه "سارما" هستند که ادامه پروژه سامانه موشکی پرتاب چندگانه موجود به نام کاما است که بر روی شاسی کاماز ایجاد شده است. سامانه موشکی جدید تحرک و امنیت بیشتری خواهد داشت و می‌تواند از جمله برای از مهمات دقیق هدایت شونده استفاده کند."
وی افزود: این سامانه به "سیستم پیشرفته کنترل و هدایت خودکار آتش" مجهز خواهد شد.
MLRS Tornado-S - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
تورنادو-اس در منطقه عملیات ویژه استفاده می شود + ویدئو
امروزه نیروهای مسلح روسیه از موشک های هدایت شونده در سامانه موشکی پرتاب چندگانه "تورنادوـ اس" (Tornado-S) استفاده می کنند که کالیبر آن نیز 300 میلی متر است. چنین مهمات مجهز به سیستم هدایت اینرسی با تصحیح ماهواره ای است و اجازه می دهد تا اهداف مختلف را با دقت بالا مورد اصابت قرارگیرند. قبلا در وزارت دفاع روسیه گزارش شده بود، Tornado-S از موشک های هدایت شونده در منطقه اجرای عملیات ویژه علیه نیروها و تاسیسات نظامی اوکراین استفاده می کند.
سامانه موشکی پرتاب چندگانه کاما در سال 2007 در نمایشگاه هوایی MAKS ارائه شد. این نوع از سیستم "اسمرچ" با شش موشک هدایت شونده به جای 12 موشک سابق بود. این سیستم روی وسیله نقلیه کاماز نصب شده بود و قرار بود هنگام حرکت در بزرگراه ها تحرک بیشتری داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала