بازگشایی نمایندگی بانک روسی VTB در ایران

© Sputnik / Aleksandr UtkinЦентральный офис ВТБ в Москве
Центральный офис ВТБ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد، دومین بانک بزرگ روسیه دفتر نمایندگی خود در ایران را دایر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از دایر شدن دفتر نمایندگی دومین بانک بزرگ روسیه در ایران خبرداد.
در این پیام آمده است: "پس از تلاش های مستمر و پیگیری سازمان توسعه تجارت، بانک VTB، دومین بانک بزرگ روسی، دفتر نمایندگی خود را در ایران دایر کرد، این اولین بانک روسی است که در ایران حضور مستقیم داشته و در انتقال بخشی از درآمدهای ارزی از شبکه تراستی به شبکه بانکی و شفافیت تجارت موثر خواهد."
بانک VTB پیشتر انتقال وجوه برون مرزی به ریال ایران را راه اندازی کرد. این بانک اعلام کرد: این سرویس امکان ارسال پول به ایران را با استفاده از مشخصات بانکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم می کند".
مشتریان برای استفاده از این سرویس باید با خرید ارز در اینترنت بانک یا اپلیکیشن موبایل، حساب جاری در VTB به ریال ایران افتتاح کنند. حداکثر مبلغ انتقال 20 میلیون روبل، اما نه بیشتر از 1 میلیون دلار در ماه، با کارمزد 1% مبلغ انتقال (حداقل 15 هزار روبل، حداکثر 200 هزار ریال) است. پرداخت در روز کاری بعد انجام می شود.
از 28 تیرماه 1401، در چارچوب توافقنامه توسعه همکاری های پولی و بانکی ایران و روسیه، معاملات جفت ارز ریال ایران و روبل روسیه در بورس تهران آغاز شد. روسای بانک های مرکزی کشورها توافق کردند که دلار را در تسویه حساب های متقابل کنار بگذارند و به ارزهای ملی روی بیاورند.
علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با اسپوتنیک ایران اعلام کرد که در سال 2023 روسیه و ایران می‌توانند بدون ارجاع به سوئیفت به ارزهای ملی مبادلات خود را انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала