https://spnfa.ir/20230517/روسیه-13-میلیارد-یورو-وام-برای-ساخت-خط-آهن-رشت---آستارا-اختصاص-خواهد-داد-16049145.html
روسیه 1.3 میلیارد یورو وام برای ساخت خط آهن رشت - آستارا اختصاص خواهد داد
روسیه 1.3 میلیارد یورو وام برای ساخت خط آهن رشت - آستارا اختصاص خواهد داد
اسپوتنیک ایران
روسیه و ایران توافقنامه همکاری برای تامین مالی، طراحی، ساخت و تامین کالا و خدمات برای احداث خط آهن رشت - آستارا در ایران را امضا کردند. 17.05.2023, اسپوتنیک ایران
2023-05-17T13:09+0430
2023-05-17T13:09+0430
2023-05-17T13:09+0430
روسیه
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/105/49/1054973_0:161:3071:1888_1920x0_80_0_0_a48823fb2c8e8baa366b5c9f7635c49d.jpg
به گزارش اسپوتنیک، این سند روز چهارشنبه با حضور سران کشورها، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که از طریق ارتباط ویدئویی به مراسم پیوستند، امضا شد.تشکیل کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" به منظور اجرای مشارکت راهبردی روسیه و کشورهای منطقه خزر و همچنین سازماندهی ارتباطات ترانزیتی میان شمال و غرب اروپا با کشورهای قفقاز، خلیج فارس و جنوب آسیا آغاز شد. آلکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه به خبرنگاران گفت:" برای اجرای این پروژه یک وام بین دولتی 1.3 میلیارد یوروی اختصاص داده شده است. در عین حال، کل هزینه پروژه 1.6 میلیارد یورو است".به گفته وی، سهم روسیه در وام بین دولتی 85 درصد است. نواک افزود: "این وام در دوره بازخرید این پروژه قابل بازپرداخت است".در ماه مارس، سرگئی پاولوف، معاون اول راه آهن روسیه نیز به خبرنگاران گفت که راه آهن روسیه در انتظار امضای توافق نامه های بین دولتی برای تکمیل خط ریلی رشت - آستارا در سال جاری است. به گفته وی، وزارت حمل و نقل روسیه در حال آماده سازی دو قرارداد بین دولتی ایران-روسیه و سه جانبه آذربایجان-روسیه-ایران است.پاولوف در پاسخ به این سوال که ساخت این سایت چقدر برآورد شده است، گفت: "محاسبه تقریبی که اکنون در نظر گرفته می شود 1.6 میلیارد دلار است." به گفته وی، قرار است در این بخش هم گیج باریک و هم گیج عریض ساخته شود.وی ادامه داد: مذاکراتی از جمله در بالاترین سطح انجام شد و تصمیم بر این شد که بخشی از خط رشت - آستارا روی یک گیج ترکیبی ساخته شود، یعنی قرار است هر دو 1435 میلیمتر (استاندارد کنونی ایران) و 1520 میلی متر (گیج روسی) کارگذاری شود. اما ابتدا ریل های 1435 میلی متر کارگذاری می شود تا از زیرساخت های موجود استفاده شود و در سریع ترین زمان ممکن حرکت کند.
https://spnfa.ir/20230517/پوتین-و-رئیسی-در-مراسم-امضای-تفاهم-نامه-خطآهن-رشت---آستارا-شرکت-کردند-16046528.html
ایران
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/105/49/1054973_171:0:2902:2048_1920x0_80_0_0_8bad01cfaa2bcfe0fdd253e2ccb52e35.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
روسیه, ایران
روسیه 1.3 میلیارد یورو وام برای ساخت خط آهن رشت - آستارا اختصاص خواهد داد
روسیه و ایران توافقنامه همکاری برای تامین مالی، طراحی، ساخت و تامین کالا و خدمات برای احداث خط آهن رشت - آستارا در ایران را امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این سند روز چهارشنبه با حضور سران کشورها، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که از طریق ارتباط ویدئویی به مراسم پیوستند، امضا شد.
تشکیل کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" به منظور اجرای مشارکت راهبردی روسیه و کشورهای منطقه خزر و همچنین سازماندهی ارتباطات ترانزیتی میان شمال و غرب اروپا با کشورهای قفقاز، خلیج فارس و جنوب آسیا آغاز شد.
آلکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه به خبرنگاران گفت:" برای اجرای این پروژه یک وام بین دولتی 1.3 میلیارد یوروی اختصاص داده شده است. در عین حال، کل هزینه پروژه 1.6 میلیارد یورو است".
به گفته وی، سهم روسیه در وام بین دولتی 85 درصد است. نواک افزود: "این وام در دوره بازخرید این پروژه قابل بازپرداخت است".
در ماه مارس، سرگئی پاولوف، معاون اول راه آهن روسیه نیز به خبرنگاران گفت که راه آهن روسیه در انتظار امضای توافق نامه های بین دولتی برای تکمیل خط ریلی رشت - آستارا در سال جاری است. به گفته وی، وزارت حمل و نقل روسیه در حال آماده سازی دو قرارداد بین دولتی ایران-روسیه و سه جانبه آذربایجان-روسیه-ایران است.
پاولوف در پاسخ به این سوال که ساخت این سایت چقدر برآورد شده است، گفت: "محاسبه تقریبی که اکنون در نظر گرفته می شود 1.6 میلیارد دلار است." به گفته وی، قرار است در این بخش هم گیج باریک و هم گیج عریض ساخته شود.
وی ادامه داد: مذاکراتی از جمله در بالاترین سطح انجام شد و تصمیم بر این شد که بخشی از خط رشت - آستارا روی یک گیج ترکیبی ساخته شود، یعنی قرار است هر دو 1435 میلیمتر (استاندارد کنونی ایران) و 1520 میلی متر (گیج روسی) کارگذاری شود. اما ابتدا ریل های 1435 میلی متر کارگذاری می شود تا از زیرساخت های موجود استفاده شود و در سریع ترین زمان ممکن حرکت کند.