موشک اسپیس ایکس با دسته جدیدی از ماهواره های اینترنتی استارلینک به مدار پرتاب شد

© AP Photo / John Raouxارزیابی پتانسیل نظامی ماهواره های آمریکایی "استارلینک"
ارزیابی پتانسیل نظامی ماهواره های آمریکایی استارلینک   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2023
اشتراک
شرکت آمریکایی اسپیس ایکس گفت که پرتاب کننده فالکون 9 روز یکشنبه با دسته ای دیگر متشکل از 56 ماهواره کوچک به مدار پرتاب شد تا مجموعه مداری شبکه جهانی اینترنت سیستم Starlink را پوشش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این پرتاب از چهلمین مجموعه پرتاب پایگاه نیروهای فضایی ایالات متحده در کیپ کاناورال در فلوریدا در ساعت 01:03 به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 08:03 به وقت مسکو) انجام شد. حدود یک ساعت پس از پرتاب، پرتابگر باید تمام ماهواره ها را در مدار قرار می داد. این هشتاد و پنجمین پرتاب ماهواره های اینترنتی از می 2019 به عنوان بخشی از پروژه Starlink و شانزدهمین پرتاب از ابتدای سال جاری است.
اسپیس ایکس تاکنون حدود 4.4 هزار از این ماهواره ها را در مدار قرار داده است. برخی از آنها اسیب دیدند و یا از مدار خارج شدند. در حال حاضربیش از 4 هزار دستگاه در مدار در حال کار هستند. در همین زمان، اولین مرحله قابل استفاده مجدد از پرتابگر که برای یازدهمین بار برای پرتاب انجام می شود، باید یک فرود عمودی کنترل شده تقریباً 8.5 دقیقه پس از پرتاب بر روی سکوی پهپاد دریایی Just Read the Instructions واقع در اقیانوس اطلس در فاصله 660 کیلومتری انجام شود .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала