سخنرانی پوتین در مراسم رژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин и председатель правительства М. Мишустин на параде Победы в Москве
Президент РФ В. Путин и председатель правительства М. Мишустин на параде Победы в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه روز پیروزی در جنگ جهانی دوم سخنرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امروز روسیه هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (1941-1945) را جشن می گیرد.
ولادیمیر پوتین روز پیروزی را به روس ها تبریک گفت. رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در میدان سرخ، قهرمانان جنگ بزرگ میهنی را به یاد آورد، اقدامات ناتو در اوکراین را یادآور شد و دلایل عملیات ویژه در دونباس را توضیح داد.
گزیده های سخنرانی رئیس جمهور روسیه در رژه روز پیروزی به شرح زیر است:
"یک جنگ واقعی دوباره علیه روسیه آغاز شده است"
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که تمدن اکنون در نقطه عطف خود قرار دارد.
پوتین خاطرنشان کرد که مسکو می خواهد آینده را صلح آمیز، آزاد و با ثبات ببیند و هرگونه ایدئولوژی برتری نفرت انگیز و غیرقابل قبول است. اما نخبگان غربی در مورد انحصار خود صحبت می کنند، مردم را به بازی می گیرند و درگیری های خونین را تحریک می کنند، روسی هراسی و ناسیونالیسم تهاجمی را می کارند.
غرب برای تداوم دیکته کردن قوانین خود و در واقع نظام دزدی و خشونت، به درگیری و آشوب دامن می‌زند و ارزش‌ها را تخریب می‌کند.
رئیس جمهور روسیه گفت: هدف آنها و در اینجا چیز جدیدی نیست، دستیابی به فروپاشی و ویرانی کشور ما، خط کشیدن از نتایج جنگ جهانی دوم، در نهایت شکستن نظام امنیت جهانی و قوانین بین المللی و خفه کردن مراکز توسعه حاکمیتی است.
اما در همان زمان، مخالفان روسیه فراموش کرده اند که چه کسی هیولای جهانی را در جنگ بزرگ میهنی شکست داد.
پوتین گفت: جاه طلبی های زیاد، تکبر و سهل انگاری ناگزیر به تراژدی تبدیل می شود. این دقیقاً دلیل فاجعه ای است که اکنون مردم اوکراین تجربه می کنند.او به گروگان کودتا و رژیم جنایتکار اربابان غربی اش که بر اساس آن شکل گرفته بود، تبدیل به یک ابزار معامله در اجرای نقشه های بی رحمانه خودخواهانه آنها شد.
رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: من متقاعد شده‌ام که تجربه همبستگی و مشارکت در طول سال‌های مبارزه با یک تهدید مشترک، میراث ارزشمند ما است، یک پشتوانه قوی در حال حاضر، زمانی که حرکت برگشت ناپذیر به سوی جهانی عادلانه‌تر و چند قطبی بر اساس اصول اعتماد و امنیت غیرقابل تقسیم است. فرصت های برابر برای توسعه اصیل و آزاد همه کشورها و مردم در حال افزایش است.
"ما به عهد و پیمانهای اجدادمان وفاداریم"
رئیس دولت یادآور شد که "نبردهایی که سرنوشت کشور ما را رقم می زند" همیشه برای مردم روسیه مقدس شده است.
پوتین افزود: ما به دستورات اجدادمان وفادار هستیم، عمیقاً و به وضوح درک می کنیم که به چه معناست که شایسته دستاوردهای آنها باشیم. ما به همه شرکت کنندگان در عملیات ویژه نظامی افتخار می کنیم. اکنون هیچ چیز مهمتر از کار رزمی شما نیست.
پوتین به طور جداگانه از شرکت کنندگان در عملیات ویژه روسیه در اوکراین که در رژه حضور داشتند و همچنین کسانی که اکنون در میدان جنگ برای روسیه می جنگند، این روز را تبریک گفت.
پوتین سخنرانی خود را اینطور پایان داد: "هیچ چیز قوی تر و قوی تر از اتحاد و عشق ما به میهن نیست. برای روسیه، برای نیروهای مسلح شجاع ما، برای پیروزی - به سلامتی!"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала