لاوروف حل و فصل صلح آمیز بحران در اوکراین را با همتای چینی خود بررسی کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی لاوروف از عملکرد اینستکس
ارزیابی لاوروف از عملکرد اینستکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
اشتراک
لاوروف با وزیر خارجه چین حل و فصل صلح آمیز بحران اوکراین را ارزیابی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه در دیدار با چین گانگ وزیر خارجه جمهوری خلق چین حل و فصل صلح آمیز بحران اوکراین و پویایی توسعه روابط مسکو و پکن را مورد ارزیابی قرار داد و طرفین به تبادل نظر در خصوص فعالیت سازمان همکاری های شانگهای پرداختند.
دیدار وزرای امور خارجه روسیه و چین در حاشیه نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری های شانگهای در هند برگزار شد.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "وزرا بصورت عالی پویایی توسعه روابط روسیه و چین را در سایه بی ثباتی ژئوپلتیکی در حال افزایش، ارزیابی نمودند... روسای دستگاه های دیپلماسی دو کشور به تبادل ارزیابی های خود در خصوص شرایط جاری و چشم اندازهای توسعه آتی فعالیت های سازمان همکاری های شانگهای پرداختند. وزرا از تلاشهای جمعی دولتهای عضو برای حمایت از صلح و ثبات در منطقه اوراسیا استقبال نموده و نقش رهبری سازمان در امور جهانی و جایگاه کلیدی آن در عماری منطقه ای امنیت، تاکید نمودند".
لاوه بر آن در وزارت خارجه روسیه افزودند که وزرا مسائل مربوط به اجرای توافقات بدست آمده در مذاکرات سران دو کشور در ماه مارس را بررسی نمودند.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "اراده متقابل برای توسعه متقابل هماهنگی ها در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری های شانگهای، بریکس، اتحادیه روسیه، هند و چین، "گروه بیست" و سایر سازمان های بین المللی کلیدی و مکانیزم های گفتگو محور، تایید گردید".
همچنین طرفین نظر مشترک خود در خصوص غیر قابل پذیرش بودن شیوه های نوین استعمار نو که تاثیر غیر سازنده ای را بر توسعه اکثر کشورهای جهان و تمامی حوزه های روابط بین المللی دارد، را ابراز نمودند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
لاوروف برای شرکت نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای وارد هند شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала