واکنش تند سفیر روسیه به اظهارات آمریکایی ها درباره حمله به کرملین

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
اشتراک
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد اظهارات مقامات دولت آمریکا در مورد حمله هواپیمای بدون سرنشین به کرملین، ریاکارانه و پوچ است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در چارچوب تلاش برای حمله پهپادی به کرملین، اظهار داشت که ایالات متحده اوکراین را برای حمله به خاک روسیه تشویق نمی کند.
آناتولی آنتونوف در پاسخ به درخواستی برای ارزیابی واکنش دولت آمریکا به حمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین گفت: اظهارات مقامات رسمی واشنگتن به خاطر ریاکارانه بودن و و پوچی آنها تعجب آور هستند. آنها نتوانسته اند چیزهای بدیهی را قبول کرده و اعتراف کنند که یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده توسط رژیم زلنسکی و سوء قصد به جان رئیس جمهور فدراسیون روسیه رخ داده است".
آنتونوف افزود که زمان حمله در آستانه روز پیروزی بر فاشیسم و رژه 9 مه، که حضور مهمانان خارجی نیز در آن برنامه ریزی شده ، تصادفی انتخاب نشده است.
سفیر خاطرنشان کرد، طرف روسی امیدوار بود که دولت ایالات متحده قدرت و عزت لازم را برای محکوم کردن این حمله داشته باشد، اما امروز واشنگتن از جنایتکاران کی یف دفاع می کند.
کرملین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
تحلیلگران چینی هدف حمله اوکراین به کرملین را اعلام کردند
آنتونوف سخنان مقامات بلندپایه را مبنی بر اینکه کی ف می تواند انتخاب کند که چگونه از خود دفاع کند را "نمونه ای از استانداردهای دوگانه، سیاست تشویق رژیم ولادیمیر زلنسکی" برای حمله به روسیه خواند. سفیر روسیه تأکید کرد که سخنان مقمات امریکا در مورد گویا بازداشتن رژیم کی یف از حمله به اهداف در خارج از مرزهایش دروغ و مسخره است.
آنتونوف اطمینان داد که روسیه زمانی به این حمله پاسخ خواهد داد که "بر اساس ارزیابی تهدیدی که کیف برای رهبری روسیه ایجاد کرده است" آن را ضروری بداند.
روز چهارشنبه، دفتر ریاست جمهوری روسیه گزارش داد که اوکراین تلاش کرد با دو پهپاد به اقامتگاه ولادیمیر پوتین در کرملین حمله کند. ارتش و سرویس های ویژه با کمک سامانه های راداری جنگ الکترونیک موفق شدند آنها را از کار بیاندازند. در طول این تلاش برای حمله، رئیس جمهور روسیه آسیب ندیدو برنامه کاری او تغییر نکرده است.
کرملین حمله به مقر ریاست جمهوری را یک حمله تروریستی و سوء قصد به جان پوتین دانست. تاکید شد مسکو این حق را برای خود محفوظ می دارد که در هر جا و زمانی که صلاح بداند، اقدامات تلافی جویانه انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала