شمخانی: فعال‌سازی مکانیسم ریال-روپیه در پیشبرد اهداف مشترک اقتصادی نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / علی شمخانی
علی شمخانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
آجیت دوآل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند که به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دریابان علی شمخانی، نماینده رهبر ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و پیرامون روابط سیاسی، امنیتی به ویژه مسائل اقتصادی دو و چندجانبه و مهم ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از نورنیوز، آجیت دوآل، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند که به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دریابان علی شمخانی، نماینده رهبر ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و پیرامون روابط سیاسی، امنیتی به ویژه مسائل اقتصادی دو و چندجانبه و مهم ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این دیدار به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی ریشه‌دار، اراده رهبران دو کشور و همچنین استقلال راهبردی ایران و هند به عنوان بسترهای اصلی در مسیر توسعه همکاری‌های دو جانبه اشاره کرد.


دریابان شمخانی تأکید کرد: روابط ایران و هند بر علیه هیچ کشور دیگری نیست و از اراده طرف‌های ثالث نیز متأثر نمی‌شود. تحولات جهانی و منطقه‌ای شرایط بسیار مناسبی را برای تقویت تعاملات فی‌مابین در حوزه انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، فناوری و بانکی میان ایران و هند ایجاد کرده است.
او همچنین خاطر نشان کرد: فعال‌سازی مکانیسم ریال-روپیه اقدام ضروری و مهمی است که در پیشبرد اهداف مشترک در حوزه‌های مختلف اقتصادی نقش تعیین کننده خواهد داشت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با استقبال از ارتقاء نقش و موقعیت هند در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، عنوان کرد: حضور فعال دهلی در ابتکارات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با مشارکت کشورهای آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس را لازم و راهگشا می‌دانیم.
او در ادامه گفت: مشارکت دو کشور برای احصاء و بهره‌گیری از فرصت‌های حاصل از تحولات منطقه‌ای و جهانی و همچنین همکاری فعال در سازمان شانگهای و گروه بریکس تأمین کننده منافع ملی ایران و هند است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала