از آمادگی پنهانی غرب برای جنگ با روسیه پیش از عملیات ویژه پرده برداشته شد

© AP Photo / Susan Walshجو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
پولیتیکو به نقل از منابعی می نویسد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، توافق کردند تا قبل از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، تحریم هایی را علیه مسکو آماده کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطلب این نشریه، در نوامبر 2021، رهبر آمریکا در جریان دیدار با فون در لاین در کاخ سفید، ضمن تکیه بر داده‌های عملیاتی سرویس های اطلاعاتی آمرکیا، "زنگ هشدار تجمع سربازان روسی در نزدیکی مرز با اوکراین" را به صدا درآورد.
این نشریه به نقل از یک مقام اروپایی که نامش فاش نشده، نوشت:" رئیس جمهور آمریکا بسیار نگران بود. زمانی بود که هیچ کس در اروپا حتی سرویس های مخفی به این موضوع توجه نمی کردند".
در این مطلب آمده است: "پس از این گفتگو، تیم رئیس کمیسیون اروپا به طور مخفیانه با دولت کاخ سفید بر روی بسته تحریمی علیه روسیه شروع به کار کردند".
در فوریه امسال، فون در لاین طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا دو ماه قبل از شروع عملیات ویژه نظامی روسیه شروع به توسعه اقدامات محدودکننده علیه روسیه کردند.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز به نوبه خود استدلال کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی از سال 2014 برای درگیری در اوکراین آماده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала