"لحظه سرنوشت ساز"؛ مرحله جدیدی از درگیری در اوکراین

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: آمریکا به کی یف پیشنهاد کرده بود از شهر آرتیوموفسک خارج شود
رسانه: آمریکا به کی یف پیشنهاد کرده بود از شهر آرتیوموفسک خارج شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
افسر اطلاعاتی بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا معتقد است، پس از نبرد آرتیوموفسک، بحران اوکراین ممکن است به دلیل تلفات جدی نیروهای مسلح اوکراین به مرحله جدیدی وارد شود.
به گزارش اسپوتنیک، "اسکات ریتر" افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در مصاحبه با کانال یوتیوب U.S. Tour of Duty گفت:" درگیری در آرتیوموفسک کمر ارتش اوکراین را شکست و من نمی‌دانم که چگونه اوکراینی‌ها می‌توانند چنین نبرد دیگری را انجام دهند. آنها تمام منابع خود از جمله نیروهای نظامی و مهمات را از دست داده اند".
به گفته این کارشناس نظامی، این موضوع که چنین زمانی نقطه عطفی در درگیری اوکراین خواهد بود را نمی توان رد کرد. ریتر توضیح داد که وقایع آینده، به احتمال زیاد، از قبل ماهیت متفاوتی خواهند داشت".
وی ادامه داد:" استحکاماتی مانند آرتیوموفسک در اوکراین باقی نمانده است. بنابراین، دیگر موانع مشابهی بر سر راه نیروهای روسیه وجود نخواهد داشت، علاوه بر این، نیروهای مسلح اوکراین به شدت تضعیف شده اند".
این کارشناس نظامی افزود:" پدافند هوایی اوکراین منهدم شده است، آنها هیچ توپخانه ای در اختیار ندارند و اکثر نیروهای نظامی واجد شرایط کشته، اسیر یا زخمی شده اند. او معتقد است واحدهایی که در نیروهای مسلح اوکراین باقی مانده اند، آموزش ضعیفی دیده اند و برای انجام عملیات رزمی در چنین مقیاسی آمادگی ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала