رئیس دومای روسیه بایدن را به حمله تروریستی به نورد استریم متهم کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ویچسلاو والودین، رئیس مجلس دومای روسیه
ویچسلاو والودین، رئیس مجلس دومای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
ویچسلاو والودین، رئیس مجلس دومای روسیه، حمله تروریستی به خط لوله های گاز نورد استریم، نسل کشی غیرنظامیان در اوکراین و نابودی اقتصاد اروپا را از جمله جنایات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، والودین در مورد اظهارات بایدن در مورد شرکت در رقابت های ریاست جمهوری 2024 خاطرنشان کرد که دلیل این امر تمایل رئیس فعلی ایالات متحده برای فرار از مسئولیت جنایات خود است که لیست آن توسط رئیس دوما درج شده است.
والودین در کانال تلگرامی خود نوشت: "سازماندهی حمله تروریستی به خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2، ایجاد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی در سراسر جهان، تجارت فاسد خانواده بایدن در اوکراین، ویرانی اقتصاد اروپا، نسل کشی غیرنظامیان در اوکراین و فدراسیون روسیه، آغاز جنگ در اوکراین از جمله جنایات بایدن هستند که فهرست کامل آنها از این هم بیشتر است".
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
سفارت روسیه در سوئد خواستار تحقیقات آزاد در مورد حملات به نورد استریم شد
انفجارها در در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - 26 سپتامبر 2022 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. Nord Stream AG اپراتور این خط لوله ها گزارش داد که وضعیت اضطراری در آنها بی سابقه است و تخمین زمان لازم برای تعمیر آنها غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داده است.
پیش از این، بایدن رسماً اعلام کرد که برای بار دوم نامزد می شود تا "کاری را که شروع کرده به پایان برساند" و یک وب سایت تبلیغات انتخاباتی راه اندازی کرد.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، 8 فوریه تحقیقات خود را درباره انفجارهای نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که غواصان با پشتیبانی متخصصان نروژی مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه در ژوئن 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس توسط نیروی دریایی آمریکا کار گذاشته شده بودند. به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از 9 ماه گفتگو با مقامات مسئول دولت آمریکا در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
در 12 آوریل، شورای فدراسیون روسیه به اتفاق آرا گزارش کمیسیون پارلمانی بررسی فعالیت های آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین را تصویب کرد، این سند قبلاً توسط مجلس دوما حمایت شده است. به گفته نایب رئیس شورای فدراسیون، کنستانتین کوساچف، حداقل 30 آزمایشگاه بیولوژیکی ایالات متحده در حال حاضر در اوکراین نگهداری می شود. این سناتور خاطرنشان کرد که سفارش دهنده اصلی چنین تحقیقاتی در واقع پنتاگون است که ممکن است حاکی از ماهیت نظامی آنها باشد. به گفته وی، استقرار آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین نشان دهنده برنامه های احتمالی آمریکایی ها برای استفاده از ارتش خود علیه روسیه است.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала