کشتی ایرانی ساخته شده در کارخانه کشتی سازی آستاراخان تا پنج ماه دیگر به آب انداخته می شود

© Sputnik / Vitaliy Ankovمرکز تجاری ایران در شهر آستراخان روسیه امسال راه اندازی می شود
مرکز تجاری ایران در شهر آستراخان روسیه امسال راه اندازی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
اشتراک
کشتی بندرسولیانکا که سهام آن متعلق به شرکت‌های روسی و ایرانی است، طی پنج ماه آینده در یکی از کارخانه‌های کشتی‌سازی آستاراخان ساخته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان در نشست خبری در همایش لجستیک حمل و نقل منطقه خزر - 2023 به خبرنگاران گفت: بندر سولیانکا در آستاراخان و همچنین بند آستراخان که سهام این بندر هم متعلق به ایران و هم روسیه است، این بندر نیز در قالب یک سفارش، کشتی به کارخانه کشتی‌سازی آستاراخان سفارش داده است. آکوچکیان گفت: امیدواریم تا پنج ماه دیگر این شناور آماده و در دریای خزر فعالیت کند. وی تصریح کرد: سال گذشته 15 فروند کشتی به بندر تجاری ایران اضافه شد. همچنین شرکت کشتیرانی ایرانی خزر شیپ قصد دارد در آینده نزدیک ناوگان خود را به 27 فروند افزایش دهد. همچنین به گفته سرکنسول، کار لایروبی کانال ولگا - خزر تا پایان سال 2023 به پایان خواهد رسید. می‌خواهم به شما بگویم که شرکت‌های شایسته خوبی نیز در ایران وجود دارند که آمادگی خود را برای مشارکت در این پروژه و کمک به لایروبی اعلام کرده‌اند. البته این نکته فنی را هم اضافه می کنم که لایروبی حتی پس از سال 2023 نیز باید ادامه م یابد.
دومین همایش بین المللی "لجستیک حمل و نقل منطقه خزر 2023" با حضور بیش از 300 مهمان و 20 سخنران از تمامی کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین کشورهای عضو اوراسیا، چین و هند در آستاراخان در حال برگزاری است.خبرگزاری اسپوتنیک فارسی یکی از شرکت کننده های رسانه ای این انجمن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала