چرا احساسات ضد آلمانی در لهستان شدت می‌گیرد؟

© Photo / roovuuپرچم لهستان
پرچم لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
اشتراک
سرویس اطلاعات خارجی روسیه از تقویت احساسات ضد آلمانی در لهستان خبر داد.
به گزارش اسپوتینک، سرگئی ناریشکین ریاست سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه اعلام کرد که احساسات ضد آلمانی در ورشو در حال افزایش است، ابراز شک و ظن به آلمان در برنامه ریزی نظامی لهستان منعکس شده است.
در سند منتشره دفتر مطبوعاتی سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: "همراه با آرزوهای تهاجمی لهستان نسبت به مناطق غربی اوکراین، احساسات ضد آلمانی و ترس از ادعاهای احتمالی و انتقامجویانه برلین در رابطه با سرزمین های آلمان سابق که پس از جنگ جهانی دوم به لهستان واگذار شده بود، در ورشو تشدید می شود. سوء ظن نسبت به آلمان از قبل در برنامه ریزی نظامی لهستان منعکس شده است".
در این سند همچنین به این موضوع اشاره شده است که :"در واقع لهستان در حال تبدیل شدن به دولت تحت رهبری جوزف پیلسودسکی، سیاستمدار لهستانی با لقب"کفتار اروپا" است، زمانی که ورشو با همه همسایگان خود درگیر بود و به دنبال توسعه‌طلبی بود.
در واقع، لهستان امروزی در حال تبدیل شدن به کشوری زمان حکومت پیلسودسکی است، زمانی که ورشو با همه همسایگان خود درگیر بود و آرزوی گسترش سرزمینی را داشت. یعنی آن نوع لهستانی که چرچیل در آستانه جنگ جهانی دوم آن را به درستی "کفتار اروپا" نامید".
مدودف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم گیری سریع نیاز دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
مدودف: در صورت جنگ بین روسیه و ناتو، لهستان از نقشه محو خواهد شد
سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه برای لهستان، در شرایط بحران اوکراین، موضوع بازتوزیع ژئوپلیتیکی، از جمله بازنگری مرزها، روز به روز حادتر می شود.
لهستان تحت تأثیر احساسات ضد آلمانی، تمریناتی را برای دفع حمله یک دشمن ساختگی از غرب انجام داد.
در پایان ماه مارس، ستاد کل نیروهای مسلح لهستان رزمایش "داگلزیا"را برای تمرین اقدامات در صورت حمله نظامی از غرب ترتیب داد. یک تمرین نظامی برای تصرف شهر "شسزین" و بندر دریایی آن و همچنین فرودگاه "شسزین – گولنیو"ترتیب داده شد.
در طول تمرینات، دشمن ساختگی در غرب لهستان واقع شده است و به مهاجران ملی ساکن در "زاپادنو پامورسکی" متکی است. این دپارتمان به افراد از نژاد آلمانی وابسته است که گویا دست به "تجاوز نظامی" زده‌اند.
علاوه بر این، گروه های خرابکاری و شناسایی و هسته های نمایندگان اقلیت ملی با تفکرات رادیکال در در آن منطقه فعالیت می کنند. حملات موشکی و توپخانه ای و هوایی پیش بینی می شود.
بنا به اطلاعات دفتر مطبوعاتی سرویس اطلاعات خارجی روسیه، چنین تمرین‌هایی تحت تأثیر احساسات ضد آلمانی در لهستان برگزار می شود. لهستان از ادعای احتمالی برلین در مورد مناطقی که پس از جنگ جهانی دوم به ورشو واگذار شد، واهمه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала