ناسا اعلام کرد که در چه زمانی می خواهد فضانوردان خود را در کره ماه فرود آورد

© Fotolia / Vadimsadovskiناسا اعلام کرد که در چه زمانی می خواهد فضانوردان خود را در کره ماه فرود آورد
ناسا اعلام کرد که در چه زمانی می خواهد فضانوردان خود را در کره ماه فرود آورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
اشتراک
بیل نلسون، رئیس سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) اعلام کرد این سازمان انتظار دارد در اواخر سال 2025 یا 2026 در چارچوب ماموریت آرتمیس 3 ("Artemis-3") ، دو فضانورد را در روی کره ماه فرود آورد.
به گزارش اسپوتنیک، نلسون در جلسه استماع کمیته فرعی مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد تخصیص بودجه برای سال 2024 گفت: "ما انتظار داریم که Artemis 3 طی یک سال (پس از Artemis 2) راه اندازی شود، ممکن است در پایان سال 2025 یا در سال 2026 اتفاق بیفتد".
رئیس ناسا افزود: " در ان زمان اکیپ را به مدار نزدیک ماه می فرستیم، آنها در فرودگر اسپیس ایکس لنگر می اندازند و دو نفر از چهار عضو اکیپ به سطح ماه فرود می آیند و یک ماموریت شش روزه را در آنجا انجام می دهند."
پنتاگون در مورد برنامه های روسیه و چین برای اکتشاف کره ماه اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
پنتاگون در مورد برنامه های روسیه و چین برای اکتشاف کره ماه اظهار نظر کرد
برنامه Artemis در سپتامبر 2020 اعلام شد. هدف اصلی آن بازگشت فضانوردان آمریکایی به سطح ماه بیش از 50 سال پس از آخرین مأموریت آنها ، ساخت ایستگاه نزدیک به ماه و فراهم کردن شرایط برای استعمار احتمالی ماه در آینده است.
اولین ماموریت این برنامه به نام Artemis 1 در پایان سال گذشته انجام شد - روز 16 نوامبر، موشک فوق سنگین SLS فضاپیمای بدون سرنشین Orion را به مدار زمین پرتاب کرد که در عرض 25 شبانه روز دو بار دور ماه چرخیده و به فاصله حدود 130 کیلومتری به سطح آن رسید. علاوه بر این، این فضا پیمامدت شش روز را در یک مدار رتروگراد دور از ماه گذراند. روز 11 دسامبر، این فضا پیما بدون مطر در اقیانوس آرام سقوط کرد.
در چارچوب دومین ماموریت برنامه Artemis 2، که در حال حاضر برای نوامبر 2024 برنامه ریزی شده ، قرار است فضاپیمای سرنشین دار Orion با چهار سرنشین به مدار ماه برود، چند بار دور آن بچرخد و سپس فضا نوردان را سالم به زمین بازگرداند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала