رسانه: آمریکا پرواز پهپاد های خود بر فراز دریای سیاه را از سر گرفت

© AP Photo / Northrop Grumman via U.S. Navy, Erik Hildebrandtپهپاد RQ-4 Global Hawk
پهپاد  RQ-4 Global Hawk - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان اعلام نشده، اطلاع داد، ایالات متحده آمریکا پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین خود بر فراز دریای سیاه را پس از حادثه رخ داده برای پهپاد MQ-9 Reaper از سر گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز اعلام کرده این پرواز توسط پهپاد RQ-4 Global Hawk انجام شده است. به گفته یکی از دو مقام فوق الذکر، این اولین پرواز پهپاد آمریکایی از 14 مارس بوده است.
خاطرنشان می شود که پنتاگون بارها اعلام کرده است که حادثه رخ داده برای پهپاد MQ-9 Reaper مانع از انجام چنین ماموریت هایی توسط واشنگتن نخواهد شد.
سوخو-27 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
انتشار ویدیویی از حادثه پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه + ویدئو
به گفته وزارت دفاع روسیه، صبح روز 14 مارس، یک پهپاد آمریکایی MQ-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض و به سمت مرزهای روسیه حرکت کرد. جنگنده های روسی برای شناسایی پهپاد مهاجم به آسمان بلند شدند. پهپاد آمریکایی بر اثر مانور تند، وارد پرواز غیرقابل کنترل شده ، ارتفاع را از دست داد و در آب افتاد. هواپیماهای روسیه با این پهپاد تماس نداشته، از سلاح های خود استفاده نکرده و به سلامت به فرودگاه پایگاه خود بازگشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала