افشای حقایقی در باره حمله تروریستی به خطوط لوله نورد استریم

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
اشتراک
وزیر خارجه مجارستان انفجارهای نورد استریم را یک حمله تروریستی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در این خصوص اظهار داشت که حمله به خطوط لوله نورد استریم باید به عنوان یک حمله تروریستی تلقی شود. بوداپست از تحقیقات جامع درباره این حادثه حمایت می کند.
وی در ادامه افزود: "اتفاقاتی که در خط لوله گاز نورد استریم رخ داده است در واقع یک رسوایی بزرگ است، حال از طرف هر کسی که باشد، این تأسیسات مورد ضربه تروریستی قرار گرفته است. زیرا این اولین بار است که چنین تأسیسات زیرساختی حیاتی اروپایی مورد حمله قرار می گیرد.
چنین حمله ای در اصل باید به عنوان یک اقدام تروریستی تلقی شود. مجارستان از "تحقیقات جامع، عمیق، ساختاری و دقیق درباره آنچه اتفاق افتاده است، حمایت می کند.
صرف نظر از اینکه چه کسی تحقیقات را آغاز کند، مجارستان از هر نوع رسیدگی و بازرسی که افراد درگیر در این حمله را شناسایی کند، حمایت خواهد کرد.
پرچم روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
چین از پیش نویس قطعنامه روسیه درباره انفجار در نورد استریم حمایت می کند
سازمان ملل باید مکانیسمی برای بررسی آنچه در نورد استریم رخ داده است فراهم کند و می تواند به امکانی برای چنین تحقیقاتی تبدیل شود. سازمان ملل باید نقش بزرگتری در این رابطه ایفا کند. زیرا سازمان ملل جایی است که همه کشورها در آن نماینده دارند، جایی که هر بحثی می تواند انجام شود، زیرا همه اینجا هستند. تحت نظارت سازمان ملل متحد، حتی دشمنان می توانند و باید با هم صحبت کنند. به نظر من سازمان ملل واقعا باید نقش خود را ایفا کند، زیرا در حال حاضر سازمان ملل غیرفعالیتی در این رابطه از خود نشان می دهد.
گفتنی است انفجار دو خط لوله صادراتی روسیه، نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر رخ داد. سپس نشت گاز به یکباره در چهار نقطه به ثبت رسید. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این وضعیت را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند. روسیه در تلاش ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط دبیرکل سازمان ملل است تا درباره آنچه اتفاق افتاده است، تحقیق کند. مسکو پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت را آماده کرده است.
در 8 فوریه، سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه "پولیتزر"، مقاله ای درباره خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد. به گفته وی، تابستان گذشته در رزمایش Baltops "بال‌تاپس" ناتو، غواصان آمریکایی مواد منفجره را زیر خطوط لوله گاز روسیه جاسازی کردند و سه ماه بعد نروژی ها بمب را منفجر کردند. به گفته هرش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی این تصمیم را اتخاذ کرد. اما واشنگتن قاطعانه این اتهامات را رد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала