در ترکیه، خروج قریب الوقوع آنکارا از ناتو پیش بینی می شود

© AFP 2023 / BENOIT DOPPAGNEپرچم ناتو ترکیه
پرچم ناتو ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
معاون رئیس حزب "وطن" ترکیه تاکید کرد، ترکیه باید از ناتو خارج شود.
به گزارش اسپوتنیک، "اعتم سانچاک"، معاون رئیس حزب "وطن" ترکیه گفت که خروج از ناتو برای ترکیه اجباری شده است، ترک ها شروع به همدردی با روسیه و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین کرده اند.
روز شنبه، راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، در حالی که پیشتر از مقامات سوئد برای اقدامات خود مجوز گرفته بود، کتاب مقدس مسلمانان را در کنار سفارت ترکیه در استکهلم به آتش کشید. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که سوئد پس از سوزاندن قرآن نباید روی حمایت ترکیه از درخواست عضویت در ناتو حساب کند. روسیه، ایران و سایر کشورها این اقدام را محکوم کردند.
این سیاستمدار ترک به روزنامه آیدینلیک گفت:" حوادث ما را مجبور به این تصمیمات می کند. ناتو با تحریکات خود ما را مجبور به انجام این اقدامات می کند. در نهایت، آنها سعی می کند ما را در مقابل همسایه مان یونان قرار دهند. ترکیه 5 تا 6 ماه دیگر از ناتو خارج خواهد شد. ناتو سعی می کند ما را به خاورمیانه بکشاند. در نهایت شاهد اقداماتی علیه قرآن در سوئد و هلند هستیم. خروج از ناتو فوری و اجباری شده است. در نظرسنجی‌ها، درصد کسانی که می‌گویند آمریکا خصمانه‌ترین و مخرب‌ترین سیاست‌ها را نسبت به ما دارد، به 80 درصد رسیده است. اخیراً دوباره مردم ترکیه نسبت به روسیه و پوتین همدل شده اند. مردم تهدیدهای پیش رو را دیدند و جلوتر از دولت ها رفتند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала