واکنش لاوروف به اظهارنظرها درباره "تضعیف منافع اتحادیه اروپا در آفریقا توسط روسیه"

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме "Примаковские чтения"
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: "اظهارات غربی ها مبنی بر اینکه روسیه، منافع اتحادیه اروپا در آفریقا را تضعیف می کند، بی اساس است".
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که در سفر به کشورهای آفریقایی به سر می برد، در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر امور خارجه اسواتینی و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت:" من مجبورم به این سؤال شما با جزئیات پاسخ دهم زیرا جزئیات در اینجا مهم است ، و تبلیغات سوء غربی ها همیشه با شعارهایی همراه هست: مانند "روسیه یک کشور متجاوز است" و یا "روسیه در حال تضعیف منافع اتحادیه اروپا در آفریقا است". خب، این جملاتی کاملا بی اساس است که که صدها هزار بار به امید تاثیرگذاری بر ذهن شنوندگان و بینندگان، تکرار می شود".
پادشاهی اسواتینی یکی از کوچکترین کشورهای قاره آفریقا است که تا سال 2018 این کشور پادشاهی سوازیلند نامیده می شد. در جنوب، غرب و شمال با آفریقای جنوبی و از شرق با موزامبیک همسایه است. این کشور دسترسی به دریا ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала