گاز گران و ناسازگار با محیط زیست- پایانه های آن به جای گاز روسیه مورد انتقادات زیاد در آلمان

جنگ
جنگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
دولت آلمان فعالانه ساخت پایانه‌هایی را ترویج می‌کند که باید گاز طبیعی مایع وارداتی را بپذیرند.
به گزارش اسپوتنیک، گاز خیلی گران و سازگار با محیط زیست نیست و پایانه های گاز طبیعی مایع به جای دریافت گاز از روسیه باعث انتقادات زیادی در آلمان شده است.
در ‌زمینه امتناع از عرضه گاز روسیه در ارتباط با عملیات ویژه، دولت آلمان فعالانه ساخت پایانه‌هایی را ترویج می‌کند که باید گاز طبیعی مایع وارداتی را بپذیرند. فرض بر این است که در مجموع یازده پایانه LNG (گاز مایع) تا سال 2026 به بهره برداری می رسد که سه پایانه ثابت خواهند بود.
قبل از شروع عملیات ویژه، روسیه 55 درصد از گاز مورد نیاز این کشور را پوشش می داد. حدود 55 میلیارد متر مکعب گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم 1 وارد آلمان می‌شد. اکنون هدف اصلی برلین، با توجه به ملاحظات سیاسی، تضمین استقلال کامل از نفت، گاز و زغال سنگ از روسیه است. اما نکته قابل توجه این است که آژانس شبکه فدرال آلمان (تنظیم کننده گاز آلمان) نسبت به باصرفه بودن ایجاد پایانه های گاز مایع، ابراز شک و تردید می کند.
به گفته کلاوس مولر، رئیس این دپارتمان، آماده شدن برای زمستان بسیار سرد گام درستی است، اما رو آوردن به منابع جایگزین پس از خروج گاز روسیه از بازار ناگزیر با تعدیل‌هایی همراه خواهد بود.
ژاپن واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را سه برابر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
ژاپن واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را سه برابر کرد
مقدار زیادی از وجوه مالیا دهندگان صرف ساخت پایانه های LNG خواهد شد.
موسسه جدید آب و هوا، مرکز تجزیه و تحلیل کلن برای انتقال انرژی های تجدیدپذیر، در یک مطالعه اخیر به این نتیجه آشکار رسیده است: پایانه های واردات LNG آلمان که در حال حاضر برنامه ریزی شده است را نمی توان برای پوشش تقاضای آلمان برای گاز پس از توقف واردات روسیه در راستای اهداف حفاظت از آب و هوای آلمان، کاملا ضروری دانست.
یازده پایانه LNG با ظرفیت کل حدود 73 میلیارد متر مکعب در سال می تواند حدودا 50 درصد بیشتر از واردات گاز روسیه در دوره زمانی قبل از عملیات ویژه را تامین کند. اگر تمام پایانه های برنامه ریزی شده به بهره برداری برسند، آلمان قادر خواهد بود تقریباً دو سوم بیشتر از آنچه در حال حاضر مصرف می کند، از طریق زمینی و دریایی گاز طبیعی وارد کند.
این بدان معناست که ظرفیتی بسیار بیشتر از آنچه لازم است ساخته خواهد شد و اگر همه برنامه های تولید گاز مایع طبیعی اجرایی شود، بروز مشکل در رابطه با به هدر رفتن پول مالیات دهندگان قابل پیش بینی خواهد بود. با این حال، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، وجود این مشکل را رد رد کرده اظهار داشت: " بحران انرژی هنوز به پایان نرسیده است و ما نیاز به ذخایر انرژی داریم".
روسیه تمامی تعهدات خود در رابطه با تامین گاز اروپا از طریق اوکراین و از طریق ترکیه از طریق خط لوله گاز «ترکیش استریم» را به انجام می رساند. پس از وضع انواع تحریم ها، لغو راه اندازی نورد استریم 2 و تضعیف شاخه گاز مایع -1 توسط غرب، در واقع این مسیر تنها مسیری است که 100 درصد کار می کند.
در شرایط کمبود منابع انرژی ارزان در کشورهای اروپایی، شرکت های صنعتی در حال تعطیل شدن و استانداردهای زندگی در حال سقوط هستند. شهروندان بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به طور مداوم تظاهرات می کنند و رهبران خود را به سیاست های کوته بینانه متهم می کنند. اما سیاستمداران این کشورها فقط شانه هایشان را بالا می اندازند و طبق معمول به سمت مسکو سر تکان می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала