افزایش حجم تجارت بین روسیه و ایران

والودین در ایران
والودین در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
والودین: حجم تجارت بین روسیه و ایران در سال 2022 تقریباً 15 درصد افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، حجم تجارت بین روسیه و ایران در سال 2022 تقریباً 15 درصد افزایش یافته است. حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران در سال 2022 تقریباً 15 درصد افزایش یافت و به 4.6 میلیارد دلار رسید، در شرایط فشار تحریم ها، ایجاد پتانسیل اقتصادی مهم است.
وی در سومین اجلاس کمیسیون بین المجالس همکاری دومای دولتی و مجلس شورای اسلامی گفت: "در شرایط فشار تحریم ها بر کشورهای ما، ایجاد پتانسیل اقتصادی بسیار مهم است. در سال 2022 حجم مبادلات تجاری بین دو کشور حدود 15 درصد افزایش یافت و به 4.6 میلیارد دلار رسید. ظرفیت های زیادی در اجرای پروژه های زیرساختی مشترک، گسترش تعاملات اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران وجود دارد.
ما در مورد انعقاد یک توافقنامه و پلت فرم درازمدت در منطقه آزاد تجاری به جای یک توافق موقت صحبت می کنیم. این امر به ویژه در زمینه اجرای پروژه ایجاد کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" توسط کشورهای ما بسیار مهم است.
نماینده مجلس ایران از تجارت بین ایران و روسیه بدون واسطه‌گری ارزهای خارجی خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2022
نماینده مجلس ایران از تجارت بین ایران و روسیه بدون واسطه‌گری ارزهای خارجی خبر داد
افزایش اثربخشی همکاری ها در بخش مالی و بانکی باید به یکی از زمینه های کلیدی برای توسعه روابط روسیه و ایران تبدیل شود. استفاده از سامانه‌های پرداخت ملی "میر" و "شتاب" تأثیر تحریم‌ها را به حداقل می‌رساند.
استفاده فعالتر از تسویه حساب با ارزهای ملی مهم است. قبلاً کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است و اکنون سهم روبل و ریال در تسویه حساب های متقابل از 60٪ فراتر رفته است. کار روی ایجاد اپلیکیشن مشترک سامانه های پرداخت ملی "میر" و "شتاب" رو به اتمام است. این امر تأثیر تحریم ها را به حداقل می رساند و راه حلی برای مسائل مربوط به همکاری های متقابل سودمند، افزایش تجارت بین کشورهای روسیه و ایران خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала