طرح مجلس ایران در واکنش به اقدام خیر پارلمان اروپا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
اشتراک
عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان "سازمان تروریستی" در مجلس در حال تهیه می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در مجلس در واکنش به اقدام پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های اتحادیه اروپا، طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان "سازمان تروریستی" در حال تهیه می باشد.
وی توضیح داد: «طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا در مجلس تهیه و ثبت شده است» .
توقیف کشتی های ماهیگیری خارجی در دریای عمان توسط سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
رای مثبت پارلمان اروپا به لایحه قرار دادن سپاه درفهرست "سازمان های تروریستی"
نادری خاطر نشان کرد: «کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی قرار دهند و همچنین نیروهای نظامی وابسته و سازمانها و نهادهای آنها مشمول این طرح خواهند شد».
به گفته این عضو هیات رئیسه مجلس در نظر می باشد که به متن قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب ۰۳ /۰۲/ ۱۳۹۸ بند ذیل اضافه گردد:
«ماده واحده – ماده زیر به عنوان ماده الحاقی به قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب ۰۳ /۰۲/ ۱۳۹۸ افزوده می‌شود : «کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مبادرت به اعلام نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی نمایند و کلیه نیروهای نظامی وابسته به کشورهای عضو اتحادیه و سازمانها و نهادهای تحت اختیار این نیروها مشمول این قانون خواهند بود»».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала