سیاستمدار آلمانی: جنگ با روسیه غیرممکن است

© Lichtblick/Achim Meldeآلمان
آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
شولتز، سیاستمدار آلمانی گفت که کی‌یف جنگنده های از کار افتاده تورنادو را دریافت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گاوک شولتز، سیاستمدار آلمانی در بیانیه ای منتشره در توییتر اظهار داشت که کی‌یف هرگز هواپیماهای جنگنده از کار افتاده تورنادو را که آندری ملنیک، معاون وزیر خارجه اوکراین از صدراعظم شولتز درخواست کرده بود، دریافت نخواهد کرد.
شولتز در توییتر نوشته بود: "شما هرگز تورنادو دریافت نخواهید کرد. آن ها از ما در آلمان محافظت می کنند و ما را به جنگ با روسیه نمی کشانند. افرادی را می شناسم که با این جنگنده ها کار می کنند و آنها چنین "استفاده نادرست" از فناوری را دوست ندارند".
گفتنی است، پیش از این ملنیک در میکروبلاگ خود درخواستی از صدراعظم آلمان منتشر کرده بود که در آن وی پیشنهاد ارسال 93 جنگنده تورنادو به اوکراین را مطرح کرده بود که به گفته معاون وزارت خارجه اوکراین، آن ها از دور خارج شده اند.
در زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ارسال تسلیحات به ارزش ده ها میلیارد دلار از کی‌یف حمایت می کنند. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
Министр иностранных дел Германии Анналена Бербок - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزیر خارجه آلمان با آتش بس در اوکراین با شرایط روسیه مخالفت کرد
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала