افزایش دو برابری قاچاق اسلحه به ایران در سه ماهه اخیر

© Sputnik / Federal Security Service of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر کشف محموله قاچاق اسلحه در ایران
کشف محموله قاچاق اسلحه  در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2023
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از افزایش دو برابری قاچاق اسلحه به ایران در سه ماه گذشته خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در سه ماه اخیر واردات سلاح به ایران به اندازه دو سال اخیر بوده است.
وی اظهار کرد: «در جریان اغتشاشات اخیر حجم قاچاق سلاح به کشور از مرز‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و برخی آمار‌ها از کشفیات سلاح قاچاق بیانگر این است که حجم کشفیات در 3 ماه‌ اخیر برابر با میزان قاچاق سلاح در دو سال گذشته بوده است».
ورود ناو هواپیما براتمی آمریکایی هری ترومن به دریای مدیترانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
گزارش و تحلیل
فقط یک ابله به فکر حمله به ایران می افتد
این نماینده مجلس ایران همچنین مرزهای شمال غربی ایران در مجاورت با ترکیه و عراق و نیز مرزهای شرقی در مجاورت با پاکستان معابر اصلی قاچاق اسلحه به ایران بوده اند.
وی همچنین به مقایسه نوع سلاح هایی که تا قبل از بروز اغتشاشات و پس از شروع آنها به کشور قاچاق شده اند تصریح کرد: «نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که تا پیش از ناآرامی های اخیر حجم زیادی از سلاحهای قاچاق مربوط به سلاحهای شکاری میشد ولی در 3 ماه گذشته بیشتر سلاحهای قاچاق را کلاشینکف و کلت کمری و بعضاً نیز سلاحهای اتوماتیک تشکیل میداد».
وی همچنین خاطرنشان کرد: «البته برخی تسلیحات دیگر از جمله سلاحهای دوش پرتاب نیز وارد کشور شده بود که متعلق به گروههایی میشد که به دنبال فرسایشی کردن ناآرامی‌ها و بردن اغتشاشات به سمت جنگ داخلی بودند که خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ثبت و ضبط شد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала