روسیه وزیر امور خارجه بریتانیا را تحریم کرد

© Fotolia / Modernmovieاولین تور اتوبوس برای سگ ها در لندن (‌فیلم)
اولین تور اتوبوس برای سگ ها در لندن (‌فیلم) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
زاخارووا از قرار گرفتن وزیر امور خارجه بریتانیا، کلورلی در لیست تحریم های روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که فهرست تحریمات به روز شده وزارت امور خارجه روسیه شامل وزیر امورخارجه بریتانیا، رئیس ستاد کل ارتش و سایر نظامیان و مقامات می باشد.
در بیانیه منتشر شده در سایت وزارت خارجه روسیه آمده است:”در رابطه با ادامه روند ضد روسی توسط دولت بریتانیا در ژانویه سال جاری، تصمیم گرفته شد تا تعدادی از اعضای کابینه وزیران، نمایندگان سازمان های مسلح و محصولات روزنامه نگاری بریتانیا کبیر نیز در فهرست تحریم های روسیه قرارگیرند.”
به این ترتیب، در این فهرست اسامی وزیر وزارت امور خارجه، جیمز کلورلی، وزیر توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق، تامین مسکن، جوامع و دولت محلی، مایکل گوو، صدراعظم دوک نشین لنکستر، اولیور داودن، فرمانده ستاد کل ارتش ، پاتریک سندرز و همچنین نمایندگان رهبری فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح بریتانیا و مرکز ملی امنیت سایبری آمده است.
زاخارووا افزود: "ما صلاح نمی دانیم که کل فهرست افراد جدیدی را که روسیه تحریم کرده است، منتشر کنیم، به ‌ویژه که خود مقامات لندن می‌دانند که در مورد چه کسی صحبت می‌ شود".
وی خاطرنشان کرد: اگر مقامات بریتانیا با این وجود به این موضوع علاقه نشان دهند، وزارت امور خارجه آماده اطلاع رسانی در مورد کسانی است که از یک مسیر خصمانه با هدف شیطان جلوه دادن روسیه و تلاش برای منزوی کردن آن در سطح بین المللی و تخریب پایه های روابط دوجانبه چشم پوشی می کنند.
وزارت امور خارجه از گسترش فهرست تحریم‌ها علیه بریتانیا در 12 ژانویه خبر داد. اسامی 36 نفر در لیست تحریم ها قرار دارد. همانطور که در این وزارتخانه تاکید شد، لندن عمدا از گفت و گوی سازنده با مسکو امتناع کرد و در عوض به خط تقابل ادامه داد و از ایالات متحده پیروی کرد، جعلیات ضد روسیه را پخش کرد و روس هراسی را تحریک کرد.
مسکو در 16 آوریل 2022 تحریم های تلافی جویانه ای را علیه لندن اعمال کرد. سپس این لیست سیاه شامل سیاستمداران کلیدی بریتانیا از جمله بوریس جانسون بود که در آن زمان پست نخست وزیری را بر عهده داشت. سپس لیست تحریم ها چندین بار گسترش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала